آینده فوتبال – چگونه فناوری های دیجیتال سبک ورزش را تغییر می دهند ؟

امروزه تقریبا تمامی صنایع تحت‌تاثیر فناوری دیجیتال قرار گرفته‌اند. فوتبال هم از این قاعده مستثنی نیست. فن‌آوری‌های جدید و ابزارهای دیجیتال به طور قابل‌توجهی تجربه طرفداران را در طول بازی افزایش می‌دهند و تجربیات کاملا جدیدی را ایجاد می‌کنند.

ورزش در  آینده به ویژه در این بخش ها تغییر خواهد کرد:

  • استادیوم
  • آموزش
  • پخش
  • بازاریابی
  • وفاداری و خدمات هوادار

استادیوم

هر کسی که تا به حال به یک استادیوم فوتبال رفته باشد ، می‌داند که چیزهای زیادی برای تجربه در آنجا وجود دارد. اما استادیوم های آینده باید یک گام جلوتر بروند. پیش‌نیاز اصلی برای تمامی تحولات دیجیتال وجود اینترنت بی سیم در کل فضای موجود است. این امر نه تنها طرفداران را قادر می‌سازد تا با محتوای دیجیتالی در طول مسابقه تعامل داشته باشند، همچنین به مجریان ورزشگاه فرصت استفاده از راهکارهایی مانند تبلیغات دیجیتال و بنرهای هوشمند به جای تاسیسات ثابت سنتی را می‌دهد.

در مورد تجربه تماشاگران، رویکرد صفحه دوم می‌تواند شگفتی بیافریند. اگر برنامه باشگاه یا استادیوم اطلاعات بیشتری در مورد این مسابقه ارائه می‌کند، شما می‌توانید زاویه دید خود از بازی را تغییر دهید و به دوربین‌های دیگری از طریق تلفن همراه خود دسترسی پیدا کنید، یا اگر بخواهید می توانید اطلاعات بیشتری در مورد یک بازیکن خاص کسب کنید که ارزش افزوده بالایی را به نمایش می گذارد.

واقعیت مجازی

واقعیت مجازی به افزایش کیفیت تجربه طرفداران در خارج از استادیوم کمک می‌کند. با یک هدست VR، که هم چنین می‌تواند به عنوان یک هدیه تبلیغاتی عرضه شود، طرفداران می‌توانند بازی را از نزدیک تجربه کنند.

بنابراین با اینکه که روی مبل در خانه نشسته اید بازی را از نزدیک تجربه کنید، در یک صندلی مخصوص طرفداران بنشینید و بازی فوتبال را با قابلیت دید 360 درجه تجربه کنید. همچنین با قابلیت صفحه دوم می توانید اطلاعات بیشتری راجع به بازی تجربه کنید.

واقعیت افزوده AR

در میان‌مدت، واقعیت افزوده  جایگزین گوشی هوشمند خواهد شد و اطلاعات اضافی را فراهم خواهد کرد. در حال حاضر، فن‌آوری AR  ویدیوها و محتوای چندرسانه‌ای در مجلات باشگاهی را برای طرفداران فراهم می‌کند.

ربات های چت

 Chatbot  یک برنامه کامپیوتری است که از هوش مصنوعی برای تقلید از مکالمات انسانی یا از طریق  متن یا صدا استفاده می کند. همچنین معمولاً در سرویسهای خدمات مشتری مستقر می شود، معمولاً به عنوان دستیار آنلاین برای خرید است اما یک تکنولوژی است که به سرعت در حال رشد می باشد و قابلیت های آن در حال افزایش است.

ربات های چت خدمات را در استادیوم فوتبال بهینه‌سازی کرده و آن را با امکان گفتگو ترکیب می‌کند. برای مثال، بلیط‌ها را می توان به راحتی و یا سوال در مورد یک مسابقه و یا یک باشگاه به فروش رساند.

اینها تنها چند نمونه از مواردی است که چگونه ابزارهای دیجیتال می‌توانند به طور اساسی تجربه را در استادیوم فوتبال تغییر دهند. فن‌آوری‌های دیگری هم وجود دارند، اما این تکنولوژی‌ها هنوز بالغ نیستند و اهمیت بالایی برای صنعت ورزش در دوتا پنج سال آینده خواهند داشت.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست