سخنرانی مهندس مهدیزاده در کارگاه «کارآفرینی؛ افسانه یا واقعیت» دانشگاه محقق اردبیلی


به گزارش روابط عمومی شرکت، صفا سراج مهدی زاده مدیرعامل طنین پیک سبلان توپ های ورزشی بتا در کارگاه «کارآفرینی؛ افسانه یا واقعیت» در دانشگاه محقق اردبیلی ضمن معرفی فعالیت های این شرکت، گفت: این شرکت با هدف تولید و خودکفایی محصولات ورزشی و توسعه و ارتقای کیفیت محصولات داخلی تاسیس شده که شامل تولید کلیه توپ های ورزشی لاستیکی و چرمی می باشد.

وی افزود: این شرکت در سال های اخیر توجه بیشتری به افزایش سرعت خدمات و کیفیت محصولات داشته است.

این کارآفرین موفق اردبیلی تصریح کرد: توپ های تولیدی این شرکت کشورهای آذربایجان، عراق، ترکیه، افغانستان، امارات و گرجستان صادر می شود و در حال حاضر نیز در حال عقد قرارداد با شرکت های چند ملیتی بزرگ صنعت ورزش از جمله آدیداس هستیم.

دکتر مهدی داوری در کارگاه «کارآفرینی؛ افسانه یا واقعیت» در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مشارکت در تولید علم جزو رسالت های مهم دانشگاه ها است، گفت: دانشمندان ایرانی در بخش فناوری، نانوفناوری سلول های بنیادی و صنایع دارویی موفقیت های چشمگیری داشته اند.
وی به تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه تاکید کرد و افزود: دانشگاه در حل مشکلات جامعه می تواند نقش آفرینی کند.
داوری به ترویج فرهنگ کارآفرینی میان دانشجویان و فارغ التحصیلان تاکید کرد و تصریح کرد: دانشگاه ها باید مرکز ثقل تمام فعالیت های فرهنگی و پژوهشی باشد.
رئیس مرکز  ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه شعار امسال دانشگاه محقق اردبیلی دانشگاه جامعه محور تعیین شده است، افزود: دانشجویان با شرکت در کارگاه ها و استارت آپ ویکندها می توانند خودباوری را در خود تقویت کنند.
دکتر محمد حسن زاده رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: اگر نرخ بیکاری در ایران بالا است، علت اصلی آن نبودن فرصت های شغلی نیست؛ بلکه از نبودن مهارت های شغلی است.
وی تاکید کرد: تا زمانیکه تفکر ما این باشد که مدرک بگیریم، بازار کار مشکل خواهد داشت و رفته رفته فارغ التحصیلان دارای مدرک فاقد مهارت بیشتر خواهد شد.
مهدی حسین نژاد رئیس مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز با اشاره به اهمیت کارآفرینی از نظر ایجاد اشتغال و نقش و ویژگی های کارآفرینان در جامعه، گفت: کارآفرینان به عنوان موتور توسعه اقتصادی، نقش های مختلفی را در جامع ایفا می کنند.
وی با اشاره به ویژگی های کارآفرینان، افزود: نوآوری، خلاقیت، مخاطره پذیری، اعتماد به نفس، دانش فنی، استقلال، هدف گرا و غیره از ویژگی های مهم کارآفرینان است.
رئیس مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اشتغالزایی، ترغیب و تشویق سرمایه گذاری و تعادل در اقتصادهای پویا را از آثار کارآفرینان در جامعه عنوان کرد و گفت: همچنین کارآفرینان عامل نوآوری و روان کننده تغییر و تحریک و تشویق حس رقابت هستند.
حسین نژاد به ضرورت پرورش و آموزش کارآفرینان تاکید کرد و گفت: کارآفرینان طیف متنوعی را شامل می شوند که همین باعث تنوع در تعریف کارآفرینی و کارآفرین شده است.

 

 

 

انتهای پیام/

فهرست