خوراکی های مفید برای مغز ،5 خوراکی مفید برای کاهش استرس

همه ما روزهای استرس زا در محل کار یا خانه داریم. به نظر می رسد هیچگاه لیست کارهای انجام شده کوتاهتر نمی شود و جلسات زیادی برای ملاقات وجود دارد. در مواقع استرس ، ما اغلب فقط یک قطعه پیتزا یا برخی غذاهای فست فود ناسالم را میل می کنیم. علاوه بر این ، چه کسی زمان لازم برای طبخ غذاهای های سالم را دارد؟

مطالعات نشان داده اند که رژیم غذایی شما می تواند بر میزان استرس شخصی شما تأثیر بگذارد. بنابراین ، تغذیه درست می تواند به شما در آرامش و برخورد بهتر با شرایط پراسترس کمک کند. پنج خوراکی زیر “غذای مغز” نامیده می شوند.

این 5 خوراکی برای اضطراب و استرس مفید هستند:

1-گردو

آجیل و به ویژه گردو یک تغذیه مفید و یک میان وعده ایده آل در هنگام استرس است. گردو فواید سلامتی زیادی دارد (1): گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به کاهش خطر افسردگی کمک می کند. گردو همچنین حاوی تریپتوفان است که یک اسید آمینه است که در تولید سروتونین “هورمون خوب” مورد استفاده قرار می گیرد. خوردن روزانه یک مشت آجیل روشی ساده برای بهبود روحیه شماست و افرادی که خوشحال هستند تمایل به استرس کمتری دارند. می توانید از آنها به عنوان میان وعده لذت ببرید ، همچنین می توانید آنها را روی سالاد یا همراه جو دوسر صبحانه خود نیز بپاشید.

2-جو دوسر

جو دو صبحانه ای مناسب و ایده آل برای دوندگان است. اگر یک روز پر از جلسات پیش رو دارید ، یک کاسه جو دوسر همان چیزی است که شما نیاز دارید. جو دوسر پر از فیبر است ، که باعث می شود قند خون به جای افزایش سریع ، به آرامی و به طور پیوسته بالا رود. این بدان معنی است که بلغور جو دوسر می تواند احساس آرامش شما را تا زمان شروع ناهار حفظ کند.

نکته :

موز خرد شده را به بلغور جو دوسر اضافه کنید ، مقداری دارچین را روی آن بپاشید وبا  یک قاشق غذاخوری عسل هم بزنید. این کمک می کند همزمان با تقویت سیستم ایمنی بدن ، سطح استرس شما نیز کاهش یابد .

3-سبزیجات با برگ سبز

وقتی وقت زیادی برای ناهار ندارید ، سفارش دادن یک پیتزا یا همبرگر واقعا وسوسه‌انگیز است. اما دفعه بعد سعی کنید یک سالاد میل کنید. چرا؟ سبزیجات با برگ سبز مانند اسفناج حاوی اسیدفولیک زیادی هستند. بدن شما برای ساختن انتقال دهنده های عصبی به آن نیاز دارد ، که می تواند به تسکین و کاهش علائم افسردگی کمک کند. همچنین ، هضم یک سالاد سبک مانند یک همبرگر روغنی سخت نیست که باعث می شود بعد از ظهر احساس انرژی بیشتری داشته باشید و به شما کمک می کند تا با شرایط استرس زا بهتر برخورد کنید.

4- بلوبری ها

در مورد سالاد ، آیا تا به حال زغال اخته را امتحان کرده اید؟ میوه بنفش به ویژه منبع غنی آنتی اکسیدان ها است. مشخص شده است که ا فواید بسیاری برای سلامتی شما به ویژه از نظر استرس دارند. زغال اخته همچنین حاوی ویتامین سی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. این امر به ویژه از آن جهت مهم است که افرادی که دچار استرس می شوند مستعد بیماری هستند. اگر نتوانستید زغال اخته تازه را در سوپر مارکت پیدا کنید، پس از زغال اخته فریز شده استفاده کنید و آن را با جو دوسر گرم خود مخلوط کنید.

5-شکلات تلخ

آیا شنیده اید که “یک قطعه شکلات در روز ، شما را از پزشک بی نیازمی کند” به نظر می رسد حداقل در مورد  شکلات تیره این گفته واقعیت دارد. (2) پلی فنول ها موجود در کاکائو باعث کاهش سطح هورمون های استرس (بخصوص کورتیزول) در خون شما می شود. بنابراین دفعه بعد که در استرس بالا قرار گرفتید ، از احساس یک تکه شکلات تیره (حداقل 70 درصد کاکائو) که بر روی زبانتان ذوب می شود، لذت ببرید.

به طور خلاصه :

اگر زندگی روزانه شما استرس زا و شلوغ است ، سعی کنید میزان مصرف این 5 ماده غذایی را برای کاهش استرس افزایش دهید. خواهید دید که چقدر احساس بهتری خواهید داشت.

ارائه شده از کیوان حسن پور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست