جدال ورزشکاران با ویروس کرونا 

 

 

منبع :  STRAVA.COM

 

 

آیا یک ورزشکار حرفه ای در ایام شیوع ویروس کرونا می تواند فعالیت های خود را تعطیل کند؟ اساسا ورزشکاران حرفه ای دنیا در شرایط اپیدمی کووید۱۹ چگونه عمل می کنند؟


تغییرات ناگهانی در دنیا و اپیدمی کووید ۱۹ موقعیتی است که همه انسان ها را تحت تاثیر جدی قرار داده و به طبع آن ورزشکاران حرفه ای با چالش های جدیدی روبرو شده اند که نیاز است در بحث سلامت روان به پایش خودگویی های درونی، افکار، احساسات و عملکرد خود بپردازند، بنابراین به نظر می رسد که نیاز به آموزش در حوزه پایش و ارزیابی خود امری مهم است.

 


در این بین، جامعه ورزش و ورزشکاران از شرایطی که ویروس کرونا برای تمامی آحاد مردم به وجود آورده مستثنی نیستند و حتی شرایط برای ورزشکاران حرفه ای به گونه ای است که چالش های جدی تری برای آن ها نسبت به سایر اقشار جامعه ایجاد شده است.

تمامی ورزشکاران حرفه ای همانند سایر مردم درگیر مقابله با ویروس کرونا هستند و تنها عامل تفاوت، نوع عملکرد و نحوه مقابله با ویروس است که می تواند زمینه ساز فعالیت مطلوب، مستمر و اثرگذار شده و شرایط را برای ادامه فعالیت علی رغم شیوع ویروس کرونا فراهم کند. مسئله بسیار مهم در رابطه با ورزشکاران حرفه ای این است که در شرایط اپیدمی ویروس کرونا، چگونه عمل می کنند؟ موضوع مهم دیگر این که آیا ورزشکار حرفه ای که با مقوله ای به نام تعطیلی مواجه است می تواند مدت طولانی ورزش را کنار بگذارد؟

از آنجا که بیماری همه گیر COVID-19 باعث اختلال در هر عنصر از زندگی روزمره آحاد مردم جامعه شد ورزشکاران حرفه ای – که معمولاً در سطح جهان اردو های تمرینی خود را برگزار می کردند. مجبور به برگزاری تمرینات خود در محله های نزدیک شهر خود شدند. و به طور منحصر به فردی تحت تأثیر قرار گرفته اند. برای درک بهتر چالش های ورزشکاران حرفه ای با این اپیدمی استراوا برای مطالعه 131 ورزشکار حرفه ای در ایالات متحده با دانشگاه استنفورد همکاری کرد.

 

مطالعه جدید تأثیرات روحی ، جسمی و مالی نشان می دهد. تاثیری که ویروس کرونا در جامعه ورزش داشته منجربه تغییرات قابل توجهی در رفتار آنها از جمله برنامه های تمرینی را با تغییر چشمگیر نشان می دهد.همچنین استقامت و مقاومت جامعه ورزشی حرفه ای را یکی از چالش برانگیزترین دوره های تاریخ مدرن را برجسته می کند.

دکتر مایکل فردریکسون ، استاد استنفورد و پزشک طب ورزشی ، نویسنده ارشد ، گفت: “یافته های این مطالعه به ما کمک می کند تا رویکرد ما برای به حداکثر رساندن سلامت در ورزشکاران نخبه در سراسر کشور در این زمان بی سابقه باشد. در حالی که من به طور باورنکردنی از قدرت در این ورزشکاران حرفه ای تحت تأثیر قرار گرفته ام ، اما اکنون ما شواهد روشنی در مورد خسارات این ویروس بر سلامت روان آنها داریم.


دکتر مگان روشه ، محقق بالینی و کاندیدای دکترای اپیدمیولوژی در دانشگاه استنفورد ، گفت: “از این مطالعه مشخص شده است که COVID-19 تأثیرات گسترده ای بر جامعه ورزشی داشته است ، به ویژه در مورد سلامت روان.”
“این همکاری با Strava ما را قادر ساخت تا درک جامعی از آنچه جامعه ورزش حرفه ای گسترده تر از آن عبور می کند ، بدست آوریم. همراه با تغییر چشم انداز ورزش ما می توانیم تأثیرات گسترده بر کل ورزش را همراه با مداخلات احتمالی درک کنیم.


یافته های کلی تاثیر COVID-19 بر ورزشکاران استقامتی سطح حرفه ای شامل موارد زیر می باشند:

 

 -ورزشکاران استقامتی حرفه ای، فشارهای ناشی سلامت روان را گزارش کردند.

 -19 covid-از نظر مالی بر ورزشکاران تأثیر به سزایی گذاشت

– 71٪ از ورزشكاران مورد بررسي نگران دريافت غرامت مالي براي فعاليت هاي ورزشي خود در طي محدوديت هاي COVID-19 بودند.

– عادات فعالیت ورزشکاران به دلیل COVID-19 تغییر یافت.


نیمه اول سال با لغو مسابقات جهانی ورزشی،از جمله المپیک 2020 و ده ها ماراتن برجسته از جمله ماراتن بوستون ، ماراتن نیویورک و ماراتن شیکاگو شوک بزرگی به این ورزشکاران وارد نمود.
با این حال ، نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد جامعه ورزشی در حال کشف راه حل هایی برای برگزاری رقابت های ایمن و موفقیت آمیز هستند و علاقه های خود به برگزاری ماراتن های مجازی در این مدت نشان دادند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست