آیا واقعیت افزوده AR می تواند افراد بیشتری را  ترغیب به ورزش کند؟

 

منبع: Arpost.co

 

 

وقتی نوبت به رژیم غذایی و تناسب اندام می رسد ، افراد همیشه دنبال بهترین روش ها برای حفظ تناسب اندام خود هستند. از رژیم های غذایی سرخپوشان گرفته تا خام خواری و حتی هیپنوتیزم ، تلاش بی پایانی برای ترغیب افراد به اولویت بندی اهداف تناسب اندام وجود دارد. آیا واقعیت افزوده می تواند از اهداف تناسب اندام ما بیشتر حمایت کند؟

واقعیت افزوده و صنعت تناسب اندام
استراتژی های زیادی برای تناسب اندام وجود دارد. با این حال ، به نظر می رسد که نبرد  با چاقی همچنان برای بسیاری از آمریکایی ها به چالش کشیده شده است. در واقع ، تقریباً 93.3 میلیون بزرگسال در این کشور به گروه چاقی تعلق دارند. چاقی بزرگسالان بطور پیوسته افزایش یافته است و در سال 2000 ، 30.5٪ از بزرگسالان را تحت تأثیر قرار داده است ، در حال حاضر این مشکل 39.6٪ از جمعیت آمریکا است.

از این رو ، محققان و مبتکران همچنان در جستجوی راه حل هایی برای این بیماری  در حال رشد هستند و یک مفهوم که توجه را به خود جلب کرده است استفاده از واقعیت افزوده در برنامه های ورزشی است.

واقعیت افزوده که به عنوان فناوری در پدیده جهانی Pokémon GO قابل توجه است ، به طور مداوم در حال نوآوری در صنایع از جمله بازاریابی ، مراقبت های بهداشتی ، هواپیمایی ، گردشگری و غیره بوده است.

واقعیت افزوده مشارکت در ورزش را افزایش می دهد
با استفاده از یک برنامه AR ، علاقه مندان به تناسب اندام می توانند تجربه تمرین خود را حتی در شرایطی که هوا مانع از ورزش در خارج از خانه شود ، بهبود ببخشند. از آنجا که فضای کاملا غوطه وری را فراهم می کند که در آن فرد می تواند با اشیایی که در آنجا نیستند ارتباط برقرار کند ، تمرینات پر انرژی تر می شوند ،چه در داخل منزل و خارج از آن انجام شود.

جدا از ویژگی فراگیر آن ، برنامه های AR همچنین می توانند داده ها را بلافاصله ارائه دهند. این به دو روش کار می کند: یک ، از اینکه بیش از حد به بدن خود فشار آورید جلوگیری می کنید زیرا می توانید حرکات خود را ردیابی کنید. دو ، شما می توانید کارایی را افزایش دهید ، زیرا کاملاً می دانید که چه موقع باید فشار تمرین خود را افزایش دهید یا آن را پایین بیاورید. همه جزئیات ، از ضربان قلب ، مسافت طی شده تا کالری سوزانده شده ، به یک مجموعه مفید از اقدامات جهت نگه داشتن شما در مسیر درست تمرین تبدیل می شود.

گذشته از مزیت دسترسی به داده های بی درنگ ، واقعیت افزوده می تواند تجربه تمرین انگیزشی را برای شما رقم بزند. ویژگی گیمیفیکیشن این فناوری به این معنی است که انگیزه و اشتیاق افراد را به ورزش و تحرک افزایش می دهد.

 همچنین برنامه های تناسب اندام اختصاصی وجود دارد که به طور مدام ، فعالیت تناسب اندام شما را رصد می کنند تا بتوانید عملکرد خود را بررسی کنید.

 

Fitness AR

یک مثال اپلیکشن Fitness AR است که به شما اجازه می دهد دوچرخه سواری در اپ Strava خود را  در واقعیت افزوده اجرا کنید. این اپ از قابلیت ARKit اپل برای “پین کردن” نقشه توپوگرافی پیاده روی یا مسیر پیاده روی شما استفاده می کند. اگر در شهر تازه وارد هستید ، فقط کافی است برنامه را باز کنید و اجازه دهید در عرض چند دقیقه مکان هایی را برای شما به نمایش بگذارد. پس از بارگیری ، می توانید در یک مسیر کوهستانی یا مسیر پیاده روی گشت و گذار کنید.

 بعد از هر جلسه دویدن ، دوچرخه سواری یا پیاده روی می توانید مدل سه بعدی زمینی را که اخیراً پیموده اید تماشا کنید و حتی به شما امکان می دهد با فعال کردن اشتراک ویدیو و تصویر نیز در شبکه های اجتماعی بروز شوید!

 

اپZombies, Run

آیا طرفدار دویدن و زامبی هستید؟ زامبی ، فرار کنید! درست در نزدیکی شماست! این برنامه یک برنامه AR معمولی  نیست. سازندگان در واقع آن را یک برنامه صوتی تقویت شده می نامند. با این وجود ، برنامه شما را به حرکت و سرعت وا می دارد – گویی از آخرالزمان پر از زامبی فرار می کنید! جدا از اینکه  سر و صدای زامبی  هامحیط را پر می کند  ، این برنامه  AR را با گیمیفیکیشن ترکیب می کند. وقتی اهداف دویدن خود را کامل می کنید ، امتیازات مهمی بدست می آورید. با استفاده از این برنامه به اندازه کافی به آمادگی جسمانی می رسید  تا بتوانید ، انبوهی از زامبی ها را پشت سر بگذارید.

 

اپ Pokémon GO
حال ، اگر دو برنامه فوق برای سلیقه شما بسیار طاقت فرسا هستند ، Pokémon GO ممکن است بهترین برنامه تناسب اندام AR مبتدی برای شما باشد. اگرچه اکثر مردم ممکن است فقط آن را به عنوان یک بازی AR ببینند ، بدون شک Pokémon GO باعث شده نسل جوان در جستجوی Pokémons باارزش بیرون برود. همانطور که از این برنامه ها استفاده می کنند ، ناخواسته ورزش می کنند و از طریق راه رفتن یا حتی راه رفتن سریع ، سلامت قلب و عروق خود را تقویت می کنند.

 

آینده واقعیت افزوده در تناسب اندام
میلیون ها آمریکایی در تلاشند تا راه هایی برای مبارزه با چاقی و خطرات سلامتی مرتبط با آن پیدا کنند. استفاده از فناوری فراگیر AR قطعاً گامی در مسیر درست برای افزایش درگیری و بالا بردن عامل سرگرم کننده در تمرینات ورزشی است.

در حالی که صنعت تناسب اندام هنوز واقعیت افزوده را در برنامه های آموزشی خود اتخاذ نمی کند ، مطمئناً بیشتر آمریکایی ها ، به ویژه جوانان ، را جذب و فریب می دهد تا از کاناپه خود بیرون بیایند و فعالتر شوند و از طریق تمرینات سرگرم کننده، سبک زندگی سالم را بپذیرند.

 

اهمیت دوچرخه سواری برای سلامتی،دوچرخه سواری،سلامتی،ورزش

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست