کلاس های تناسب اندام آنلاین : مزایا و معایب

 

 

منبع: www.integrehab.com

 

اهمیت تحرک بدنی و فعالیت های ورزش در دوران همه گیری کرونا بسیار ضروری می باشد ولی نحوه برگزاری کلاس های تمرینی یکی از چالش های بزرگ در این زمینه است.

شما می توانید در حوالی خانه  پیاده روی و دوچرخه سواری  کنید ، اما وقتی صحبت از آمادگی جسمانی  است ، بسیاری از ما با ساختار انتظار یک باشگاه با مربی و هم کلاسی ها را داریم.

قبل از بحران جهانی کرونا ، کلاسهای تناسب اندام مجازی  رونق داشت. به طور خاص ، این جلسات  ورزشی آنلاین برای افرادی که دسترسی به باشگاه ها نداشتند یا خواستار تنوع در روش ورزش  کردن بودند ، بسیار مناسب بود.

ورزش کردن در اتاق نشیمن چیز جدیدی نیست. فیلم های آموزشی تمرینی در خانه برای اولین بار در دهه 1980 محبوبیت پیدا کردند. تفاوت بزرگ بین آن زمان و اکنون چیست؟ دسترسی به تنوع بیشتر. از YouTube یا سایت های متنوع می توان استفااده کرد ، تناسب اندام مجازی فقط به یک تمرین یا رژیم محدود نمی شود.

طیف وسیعی از برنامه های روزمره ، از جمله یوگا ، تمرینات قلبی و قدرتی  ، با سطح تأثیر و دشواری متفاوت ، در دسترس هستند. بینندگان بسته به سطح تناسب اندام خود می توانند روزانه 30 دقیقه تمرین کنند یا خود را به مرز 60 دقیقه و بالاتر برسانند.

 

تمام این مطالب از طریق اینترنت قابل دسترسی و انتقال به کامپیوترها ، تلفن های هوشمند و تلویزیون ها است که به شما امکان می دهد از هر جایی که خواستید تمرین کنید.

تقاضا برای تناسب اندام مجازی از اواسط دهه 2010 شروع شد. طبق یک نظرسنجی از Flurry Insights ، استفاده از برنامه های سلامتی و تناسب اندام در نیمه اول سال 2014  ،62 درصد افزایش یافته است و در سال های اخیر سریعتر از سایر صنایع رشد کرده است.

علاوه بر برنامه های پخش  ، ورزشگاه ها شروع به تشخیص مزایای ارائه این خدمات کرده اند. طی چند سال گذشته ، سالن های ورزشی برنامه های تناسب اندام دیجیتال خود را با مربیان شخصی و مربیان کلاس راه اندازی کرده اند. در بیشتر موارد ، کلاسهای از پیش ثبت شده با پرداخت ماهیانه قابل دسترسی هستند.

صنعت  تناسب اندام آنلاین

صنعت تناسب اندام آنلاین از زمان شیوع COVID-19 رشد چشمگیری داشته است ، اما آیا این رشد پایدار خواهد بود؟ برای سالن های ورزشی فیزیکی خسارت بوجود آمده ناشی از قرنطینه وخیم بوده استو می توان گفت باشگاه های تناسب اندام  در حال ورشکستگی هستند .

تقریباً صنعت100 میلیارد دلاری  تناسب اندام به سرعت برای کسانی که قادر به سازگاری سریع هستند به  دنیای مجازی تغییر مکان داده است. با این حال ، کسانی که  استراتژی دیجیتال را اجرا نکرده اند ممکن است سودی از این رشد نبرند و  هرگز نمی توانند از نظر مالی بهبود پیدا کنند. اکنون مرکز توجه ورزشکاران و علاقه مندان ورزش در این شرایط ، تجهیزات ورزشی خانگی ، خدمات آموزش آنلاین و مربیان مجازی قرار گرفته است. یکی از محصولاتی که در صنعت تناسب اندام فروش قابل توجهی داشته است ، آینه هوشمند است که توسط  شرکت mirror   تولید شده است ، و جهت اموزش و انجام تمرینات ورزشی در منزل استفاده می شود.با وجود قیمت 1495 دلاری آینه هوشمند ، فروش آن رشد بالایی داشته است. مدیر عامل شرکت MIRROR ، برین جینت پوتنام به CNN Business گفته است: “از زمان ظهور Covid-19 فروش این محصول بیش از دو برابر شده است.” وی افزود که تیم MIRROR “به طور شبانه روزی در تلاش بوده اند تا محصول دیجیتال خود را زودتر از آنچه در ابتدا برنامه ریزی شده بود ، به بازار عرضه كنند.”

 

مزایای ورزش و تمرین آنلاین
فراتر از این نکات ، چه عواملی در افزایش گرایش به کلاسهای ورزشی آنلاین موثر است؟

1. انعطاف پذیری
برای بسیاری از بزرگسالان ، ساعات کاری و امور شخصی می تواند برنامه ریزی برای رفتن به باشگاه  را دشوار می کند. گرچه ممکن است آخر هفته ها بتوانید برای ورزش وقت پیدا کنید ، اما تناسب اندام مجازی به شما امکان می دهد در طول هفته کاری برنامه تمرینی خود را پیش ببرید.

2. عدم نیاز به ثبت نام و حضور در باشگاه
برخی از افراد  فضای باشگاه را دوست ندارند. تناسب اندام مجازی امکان دسترسی به مربیان با کیفیت ، کلاسهای مختلف را فراهم می کند و به شرکت کنندگان امکان می دهد تمرینات را با سرعت خود انجام دهند.

3. دستیابی به تنوع تمرینات
برخلاف فیلم های آموزشی تناسب اندام دهه های گذشته ، تناسب اندام مجازی تقریباً به هر روال دسترسی می دهد. ورود آسان به یک برنامه یا استفاده از رابط آنلاین دیگری گزینه های بسیار بیشتری را به شما ارائه می دهد و به شما امکان می دهد نوع ورزش دلخواه خود را انتخاب کنید.

 

معایب کلاس های تناسب اندام آنلاین
تناسب اندام مجازی به شما امکان می دهد فعال بمانید و وزن خود را  مدیریت کنید ، این امر خصوصاً در این زمان چالش برانگیز اهمیت دارد. اما در مقایسه با مراجعه حضوری می تواند اشکالاتی داشته باشد:

1-هیچ تعامل واقعی با مربی یا سایر افراد حاضر در کلاس وجود ندارد.

2-مربی نمی تواند اشکالات حرکت های شما را اصلاح کند ، که ممکن است منجر به آسیب شود.

3-تمرینات شما به اینترنت  وابسته است. سرعت ضعیف اینترنت می تواند جریان  کلاس شما را کند یا متوقف کند.

4-بدون حضور فیزیکی مربی و دوستان احتمال حواس پرتی در هنگام تمرین بسیار زیاد است.

 

 

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست