تاثیر گوش دادن به موسیقی در کیفیت تمرینات ورزشی

 

 

منبع:

www.allwellnessguide.com

 

 

 

خواه یک ورزشکار حرفه ای باشید و خواه آماتور  ، حفظ انگیزه برای رسیدن به بالاترین عملکرد  در تمرین  بسیار حیاتی است. در واقع ، یک آهنگ خوب انتخاب شده در لحظه مناسب می تواند انگیزه و انرژی لازم را برای دستیابی شما به اهداف تمرین تان را فراهم می کند.

 

آیا موسیقی می تواند عملکرد تناسب اندام را افزایش دهد؟
“یک مورد خوب در مورد موسیقی این است که ، وقتی به دلتان می نشیند، دیگر هیچ دردی احساس نمی کنید.” – باب مارلی

Costas Karageorghis ، استاد دانشگاه برونل در این زمینه ، یک بار موسیقی را به عنوان “نوعی داروی قانونی افزایش عملکرد” ​​توصیف کرد. یک مطالعه در سال 2017 از مجله بین المللی فیزیولوژی ، پاتوفیزیولوژی و فارماکولوژی عملکرد افراد ورزشکار  با و بدون موسیقی را بررسی کرد، این مطالعه نشان داد که افرادی که با موسیقی ورزش می کردند تمایل بیشتری با ادامه بهه ورزش بعد از گذشت 15 دقیقه هستند.

 

5 تاثیر موسیقی در حین ورزش بر بدن ورزشکار

-موسیقی می تواند ضربان قلب شما را افزایش دهد و فشار خون را کاهش دهد.

-موسیقی می تواند تأثیر مثبتی در متابولیسم بدن شما داشته باشد و به شما امکان می دهد انرژی را به روش بهینه تری مصرف کنید.

-موسیقی می تواند احساس خستگی را کاهش دهد. به شما امکان می دهد مدت زمان تمرین خود را طولانی کنید.

-موسیقی می تواند هماهنگی بدنی شما را بهبود بخشد. آسان تر کردن فعالیت هایی مانند زومبا و HIIT.

-موسیقی آرام با کمک به شما در بازگشت سریعتر به ضربان قلب در حال استراحت ، می تواند به فعالیت های ریکاوری کمک کند.

 

4 تاثیر موسیقی در حین ورزش بر ذهن ورزشکار

 

-موسیقی بلند می تواند صداهای منحرف کننده و از بین برنده تمرکز را مسدود کند.

-متن ترانه یک آهنگ می تواند تشویق شنیداری برای افزایش فشار تمرین باشد.

-موسیقی می تواند یک تمرین سخت را لذت بخش تر کند.

-احساس کسالت در حین انجام فعالیتهای ورزشی تکراری را برطرف می کند.

 

چه تمرین هایی بهتر است بدون موسیقی انجام شود ؟

اگرچه گوش دادن به موسیقی هنگام تمرین می تواند تأثیرات مثبت زیادی داشته باشد ، اما مواردی وجود دارد که بهتر است بدون موسیقی انجام شود. یکی از این موارد ، هنگام ورزش یا فعالیتهایی است که نیاز به تمرکز بالا دارد مانند گلف یا سنگ نوردی . همچنین بهتر است هنگام کار روی مهارت جدید ، موسیقی را خاموش کنید ، بنابراین می توانید ذهن خود را کاملاً به تسلط بر کار خود متمرکز کنید. یک مولفه ایمنی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود ، اگر در حال تمرین با شدت بالا هستید و باید کاملاً به محدودیت های جسمی خود توجه کنید ، و بهتر است از گوش دادن به موسیقی  خودداری کنید.

 

نتیجه :

موسیقی می تواند به عنوان انگیزه خوبی جهت ادامه به تمرینات باشد و اغلب سرچشمه خوبی برای انرژی و انگیزه گرفتن در ورزش به شمار می‌آید. انتخاب آهنگ در این زمینه کاملا سلیقه‌ای است اما پیشنهادات، موزیک‌هایی با ریتم تند هستند. بنابراین اگر تصمیم دارید روزانه با انگیزه بیشتری ورزش کنید پلی لیست خود را با آهنگ‌های با ریتم تند پر کنید تا هم از ورزش و هم از موسیقی لذت ببرید.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست