پیاده روی، راهکاری برای حفظ سلامتی

 

 

منبع:

hbr.org

healthline.com

 

 

 

پیاده روی می تواند مزایای بی شماری برای سلامتی افراد در هر سن و آمادگی جسمانی ارائه دهد. پیاده روی همچنین می تواند به جلوگیری از بیماری های خاص کمک کرده و حتی عمر شما را طولانی تر کند. این نوع ورزش رایگان است و به راحتی می تواند در برنامه روزمره قرار گیرد. برای شروع  فقط یک جفت کفش محکم لازم است.

برای آگاهی از  مزایای پیاده روی، این مطلب را مطالعه فرمائید.

فواید پیاده روی برای سلامتی

 

1. کالری می سوزاند.

پیاده روی می تواند به شما در سوزاندن کالری کمک کند که به شما در حفظ یا کاهش وزن کمک کند. میزان کالری سوزی در پیاده روی به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از جمله:

-سرعت پیاده روی

-طول مسیر پیاده روی

-شرایط زمین ، هر چه میزان شیب مسیر پیاده روی بیشتر باشد کالری بیشتری خواهید سوزاند.

-وزن فرد

2. قلب را تقویت می کند.

حداقل 30 دقیقه پیاده روی در روز ، پنج روز در هفته می تواند خطر ابتلا به بیماری قلب را تا حدود 19 درصد کاهش دهد  و ممکن است با افزایش مدت یا مسافتی که روزانه پیاده روی می کنید ، این خطر کمتر و کمتر شود.

 

فواید پیاده روی

 

3. به کاهش قند خون شما کمک کند.

پیاده روی کوتاه بعد از غذا خوردن ممکن است به کاهش قند خون کمک کند.

یک مطالعه کوچک نشان داد که پیاده روی 15 دقیقه ای سه بار در روز (بعد از صبحانه ، ناهار و شام) سطح قند خون را در طول روز بهبود می بخشد.اگرچه برای تأیید این یافته ها تحقیقات بیشتری لازم است.

4- درد مفاصل را تسکین می دهد.

پیاده روی می تواند به محافظت از مفاصل ، از جمله زانو و پهلو کمک کند. دلیل آن این است که به تقویت عضلات حمایت کننده از مفاصل کمک می کند.

پیاده روی همچنین ممکن است برای افرادی که مبتلا به آرتروز هستند ، مزایایی مانند کاهش درد را فراهم کند. و پیاده روی 5 تا 6 مایل در هفته نیز می تواند به پیشگیری از آرتروز کمک کند.

 

5- عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

پیاده روی ممکن است خطر ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا را کاهش دهد.

یک مطالعه 1000 بزرگسال را در فصل آنفولانزا مورد بررسی قرار داد. کسانی که بطور متوسط ​​30 تا 45 دقیقه در روز راه می رفتند ، 43 درصد روزهای بیمار کمتر و در مجموع کمتر عفونت دستگاه تنفسی فوقانی داشتند.

در صورت ابتلا به بیماری ، علائم آن نسبت به افرادی که تحرک کمی دارند، کاهش می یابد.

سعی کنید روزانه پیاده روی کنید تا این مزایا را تجربه کنید. اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید ، می توانید روی تردمیل یا اطراف یک مرکز خرید داخلی قدم بزنید.

 

 

6. انرژی فرد را افزایش می دهد.

پیاده روی می تواند موجب رفع خستگی  شود و  ممکن است  نسبت به  یک فنجان قهوه موثرتر باشد. پیاده روی باعث افزایش جریان اکسیژن در بدن می شود. همچنین می تواند سطح کورتیزول ، اپی نفرین و نوراپی نفرین را افزایش دهد. این هورمون ها  به افزایش سطح انرژی کمک می کنند.

7. روحیه فرد را بهبود می بخشد.
پیاده روی می تواند به سلامت روان شما کمک کند. منابع معتبر نشان می دهد که پیاده روی می تواند به کاهش اضطراب ، افسردگی و عصبانیت کمک کند. همچنین می تواند باعث افزایش عزت نفس و کاهش علائم ترک اجتماعی شود.

برای تجربه این مزایا ، 30 دقیقه پیاده روی سریع یا سایر ورزشهای با شدت متوسط ​​را سه روز در هفته هدف انجام دهید. همچنین می توانید آن را به سه پیاده روی 10 دقیقه ای تقسیم کنید.

8. عمر فرد را زیاد می کند.
پیاده روی با سرعت بیشتر می تواند عمر شما را افزایش دهد. محققان دریافتند که پیاده روی با سرعت متوسط ​​در مقایسه با سرعت پایین منجر به 20 درصد کاهش خطر مرگ کلی می شود.

اما پیاده روی با سرعت زیاد یا سرعت سریع (حداقل 4 مایل در ساعت) 24 درصد خطر را کاهش می دهد. این مطالعه ارتباط پیاده روی با سرعت بیشتر را با عواملی مانند علل کلی مرگ ، بیماری های قلبی عروقی و مرگ ناشی از سرطان بررسی کرده است.

9. عملکرد پاها را بهبود می بخشد.
پیاده روی می تواند عضلات پاهای شما را تقویت کند. برای ایجاد قدرت بیشتر ، در یک منطقه شیبدار یا روی تردمیل با شیب راه بروید، یا مسیرهایی با پله پیدا کنید.

 

همچنین پیاده روی را با سایر فعالیت های متقاطع مانند دوچرخه سواری یا دویدن انجام دهید. شما همچنین می توانید تمرینات مقاومتی مانند اسکات را انجام دهید تا عضلات پا را بیشتر  تقویت کنید.

10. سبب میشود خلاقانه فکر کنید.
پیاده روی ممکن است به بازیابی ذهن شلوغ شما کمک کند و سبب شود تا خلاقانه فکر کنید.

مطالعه ای که شامل چهار آزمایش بود ، افرادی را که سعی داشتند به ایده های جدید هنگام راه رفتن یا نشستن فکر کنند ، مقایسه کرد. محققان دریافتند شرکت کنندگان هنگام پیاده روی ، به ویژه هنگام قدم زدن در فضای باز ، عملکرد بهتری داشتند.

محققان نتیجه گرفتند که پیاده روی موجب ایجاد ایده ههای بهتر در ذهن فرد شود و روشی ساده برای افزایش خلاقیت و فعالیت همزمان بدنی است.

بار دیگر که در محیط کار، در مورد یک موضوع به بن بست فکری رسیدید می توانید به معجزه پیاده روی در حل این مشکل ایمان بیاورید .

 

 

نکاتی برای ایمن ماندن هنگام پیاده روی

برای اطمینان از ایمنی هنگام پیاده روی ، این نکات را دنبال کنید:

-در مناطقی که برای عابران پیاده تعیین شده است قدم بزنید. در صورت امکان به دنبال مناطق با نور مناسب باشید.

-اگر در عصر یا اوایل صبح راه می روید ، جلیقه شبرنگ یا چراغدار بپوشید تا ماشین ها بتوانند شما را ببینند.

-کفش های خوب و دارای پایه پاشنه و قوس مناسب بپوشید.

-لباس های راحت بپوشید.

-قبل و بعد از پیاده روی مقدار زیادی آب بنوشید تا بدنتان دچار کم آبی نشود.

-برای جلوگیری از آفتاب سوختگی حتی در روزهای ابری از ضد آفتاب استفاده کنید.

نکته اصلی این است: هر زمان که بخواهید ، جایی هست که می توانید قدم بزنید و جسم  و روح شما به خاطر این لطف از شما سپاسگذاری خواهد کرد.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست