بهترین تجهیزات برای ورزش در خانه

 

 

منبع:

 

Forbes .com

www.menshealth.com

هنگامی که سالن های بدنسازی و  تناسب اندام در سراسر کشور در ابتدای شیوع بیماری همه گیر بسته شدند ، بسیاری از افراد برای سوزاندن انرژی و حفظ فرم بدنبال تمرینات خانگی روی آوردند. برخی از فضاهای تمرینی حرفه ای اکنون دوباره بازگشایی شده اند ، اما همچنان علاقه مندی برای به دست آوردن بهترین تجهیزات تمرین در خانه برای ساخت یک سالن ورزشی خانگی وجود دارد.

اما به نظرتان ایجاد یک باشگاه خانگی جمع و جور چقدر هزینه دارد؟ و این جایی است که بسیاری از مردم گیر می کنند داگ اسکلار ، مربی شخصی مجاز و بنیانگذار PhilanthroFIT در شهر نیویورک ، می گوید: “مهم است که بپذیرید شما در حال ساخت یک سالن ورزشی خانگی هستید – نه یک مرکز تناسب اندام تجاری.” یعنی نیازی نیست که فضای خود را با هر چیزی که فکرش را می کنید شلوغ کنید. شما فقط باید روی موارد مورد نیاز خود تمرکز کنید و در واقع از آنها به طور ثابت استفاده خواهید کرد. در غیر اینصورت ، احتمال اینکه این تجهیزات گرانقیمت خاک بخورد، وجود دارد.

در خانه بمانید و با بهترین تجهیزات سالن بدن سازی در بدن مناسب باشید. ورزش هم برای سلامت جسمی و هم برای سلامت روانی شما ضروری است ، اما بسیاری از سالن های ورزشی بسته و با ظرفیت کم فعالیت می کنند. مجهز کردن فضای خود با بهترین تجهیزات بدنسازی خانگی یک راه حل آسان و راحت است.

 نیازی به هزینه زیاد نیست. ساخت یک سالن ورزشی خانگی ممکن است کاری دلهره آور به نظر برسد ، اما واقعاً می توانید این کار را با بودجه کم نیز انجام دهید. شما همچنین به فضای زیاد احتیاج ندارید. روی چند وسیله اصلی تمرکز کنید که مقرون به صرفه هستند ، اندازه کوچک داشته و نیازهای ورزشی شما را برآورده می کنند.

 

1-طناب

 

اگر می خواهید در  تمرینات HIIT سوزاندن کالری و چربی سوزی خود را به سطح بالاتری برسانید ، باید شروع به طناب زدن کنید. فقط کافی است از وزنه ها صرف نظر کنید و یکی از کارآمدترین وسایلی را که احتمالاً از آن غافل هستید، استفاده کنید.

پرش با طناب یکی از موثرترین تمرینات کاردیو در منزل است ، در یک مطالعه ثابت شده است که فقط 10 دقیقه طناب زدن در روز قابل مقایسه با 30 دقیقه آهسته دویدن است. متخصصان فواید این فعالیت را به عنوان یک تمرین کامل بدن  که سلامت قلب را نیز تقویت می کند ، تائید می کنند.

طناب‌زدن یک تمرین چربی‌سوز عالی است و از مهم‌ترین موارد استفاده از این تمرین برای کاهش وزن است. 30 دقیقه طناب زدن در یک فرد با جثه متوسط، حدود 300 کالری مصرف می‌كند بنابراین برای کاهش نیم کیلوگرم وزن در هفته، می‌توانید همراه کاهش 400 کالری از رژیم غذایی، روزانه 30 دقیقه طناب بزنید.

محققان می‌گویند انجام تمرین‌های ورزشی شامل حركت‌ها و پرش‌های عمودی مثل پریدن از روی طناب، برای کاهش احساس گرسنگی بسیار مفید است. این کم شدن اشتها باعث می‌شود فرد دیرتر احساس گرسنگی كند و تمایل به خوردن در او کمتر و در نهایت منجر به کاهش وزن شود.

 

2-دمبل

 

یک دلیل اصلی برای وجود دمبل در سالن های ورزشی در سراسر جهان است: تاثیر بسیار خوبی دارند. به راحتی می توان آنها را در هر تمرینی گنجاند ، و در صورت استفاده مناسب ، به ایجاد قدرت کلی بدن کمک می کنند.درست است که ورزش های هوازی و تمرینات ایروبیک یکی از محبوبترین ورزش های جهان برای آمادگی جسمانی می باشد، اما وزنه زدن نیز فواید زیادی دارد.ورزش های قدرتی برای سلامت جسم بسیار مهم است که دمبل زدن از این نوع ورزش ها می باشد. اگر بتوانید وزنه و دمبل زدن را به صورت اصولی انجام دهید برای عضلات شما فواید زیادی خواهد داشت. قیمت دمبل با توجه به مارک ، سبک و وزن آن بسیار متفاوت است ، بنابراین قبل از خرید ، در بازار تحقیق کنید و چند مارک را تست کنید.

بهتر است حداقل با سه تا پنج ست دمبل با وزن متفاوت از 2.5 تا 10 کیلوگرم شروع کنید. با استفاده از دمبل می توانید بسیاری از حرکت های بدنسازی را براحتی در منزل انجام دهید.

3-مدیسین بال

 

مدیسین بال یکی از وسایل قدیمی ورزشی به‌شمار می‌رود، که تا امروز در باشگاه‌ها دیده می‌شود؛ اما این سوال پیش می‌آید که چرا با این همه قدمت و بعد از این همه سال، هنوز هم در باشگاه‌ها از مدیسن بال استفاده می‌کنند؟ پاسخ این سؤال چیزی جز تاثیر این توپ در چالشی‌تر کردنِ تمرینات نیست.

مدیسین بال برای انجام تمرینات انفجاری و تمریناتی که میان‌تنه را درگیر می‌کند، کاربرد بسیاری دارد.این توپ ها همچنین برای ساختن  بالاتنه قوی فوق العاده هستند.

اندازه این توپ های ورزشی تقریباً به اندازه یک توپ فوتبال یا بسکتبال است ، اما وزن آنها از 1 تا 10 کیلوگرم است. سهولت تمرین و جابجاایی آن از مزایای استفاده از این توپ برای تمرین در منزل است.

برای آشنا شدن با تمرینات این توپ می توانیداین لینک را مطالعه فرمایید.

 

4-کش ورزشی

 

 

کش ورزشی وسیله‌ی بسیار خوبی برای انجام تمرینات قدرتی و برنامه‌های اصلاحی است. این کش‌ها را در اندازه‌ها، طول‌ها و قدرت‌های گوناگون می‌توانید در بازار پیدا کنید. می‌توانید این ابزارِ همراه را در هر جای خانه نگه دارید و آن را به‌راحتی در کیف باشگاه خود جای دهید. درست مانند وزنه‌های آزاد، کش ورزشی نیز با سطوح مختلفی از مقاومت در بازار موجود است.

عمومی‌ترین نمونه‌ها، کش‌های ورزشی همراه با دسته‌ی نگهدارنده، بدون دسته و کش ورزشی درمانی است.

با استفاده از کش ورزشی می‌توانید تمرینات ورزشی متنوعی را در باشگاه، خانه، پارک، و غیره انجام دهید. در این مقاله، ابتدا کش ورزشی و انواع آن را معرفی می‌دهیم سپس شما را با ۳۳ حرکت ورزشی قدرتی و کششی با استفاده از کش آشنا خواهیم کرد.

کش‌های مقاومتی یا کش‌های بدنسازی، همانگونه که از نامشان برمی‌آید، کش‌هایی هستند که معمولا برای تمرین‌های قدرتی، عضله‌سازی و همچنین تمرین‌های ورزش‌درمانی نیز به‌کار می‌روند. این کش‌ها انواع مختلفی دارند که در بخش بعد توضیح داده شده است.

مزایای استفاده از کش‌های ورزشی :

۱ – این کش‌ها می‌توانند برای تمرینات ایروبیک و پیلاتس به صورت مشابه استفاده شوند با این تفاوت که مقاومت بیشتری به انقباضات و انبساطات تمرین وارد می‌کنند.
۲ – کش‌های مقاومتی کم‌جا هستند و می‌توانند به راحتی حمل شوند.
۳ – این کش‌ها برای تمرینات ترکیبی بسیار عالی عمل می‌کنند.
۴ – کش‌های بدنسازی در رنج قدرتی متفاوتی موجود می‌باشند و برای افراد با هر سطح قدرت و تجربه قابل استفاده هستند.
۵ – کش مقاومتی وسیله مناسبی برای افزایش قدرت، انعطاف پذیری و دامنه حرکتی است.

 

 

5-کیسه بوکس

 

بوکس یکی از ورزش های پر فشار است که به عنوان یک ورزش کامل مناسب است ، نیاز به استقامت ، تعادل ، هماهنگی ، استقامت هوازی و قدرت عضلانی به اندازه مساوی دارد. ضربه زدن به کیسه بوکس ممکن است آسان به نظر برسد ، اما کار با کیسه – یعنی تمرین روی کیسه بوکس – به اندازه زیادی باعث فشار روی عضلات مختلف بدن می شود.

جی ریوان ، مربی شخصی در Flykick ، ​​اظهار می کند: “تمام بدن از مزایای تمرین با کیسه بوکس بهره می برد.” “تناسب اندام قلبی عروقی ، استقامت عضلانی و قدرت عضلانی شما از تمرین با کیسه بوکس بسیار سود می برد.”  بوکس تمام بدن  شما ، قسمت پایین تنه و هسته مرکزی بدن شما را تقویت می کند ، و چربی سوزی بسیار بالایی دارد.

 

6-توپ جیم بال

 

کاربردهای متعدد توپ ورزشی طیف وسیعی از سطح دشواری را دنبال می کند و مزایای آن برای بیماران کمردرد در هر سطح قابل احساس است. از صرف نشستن روی توپ ورزشی تا انجام برنامه های تمرینی هوازی  ، سبب تقویت عضلات میان تنه می شود.

جیم بال نوعی توپ لاستیکی است که به مرور زمان به اهمیت آن در تمرینات ورزشی پی برده شد . این توپ توسط یک تولید کننده لوازم پلاستیکی ساخته شد اما هدف او استفاده در زمینه ورزشی نبود . جالب است بدانید اولین بار توسط یک پزشک سوئیسی در فیزیوتراپی به کاربرده شد و نتایج فوق العاده ای به همراه داشت . در حال حاضر جیم بال را به عنوان یک وسیله ورزشی و درمانی می شناسند که در تقویت تمامی عضلات بدن موثر است .

توپ جیم بال یا توپ ایروبیک بیشتر در ورزش های یوگا و پیلاتس کاربرد دارد و به همین خاطر به آن ، یوگا بال نیز می گویند . با استفاده از این توپ می توانید عضلات هسته مرکزی را تقویت کنید ،همچنین تمرینات جیم بال باعث می شود استقامت و کشش بدن شما افزایش پیدا کند . توپ جیم بال نه تنها برای تقویت عضلات موثر است بلکه برای تقویت فیله کمر و چربی سوزی نیز ، یک وسیله فوق العاده است . لازم به ذکر است کاربرد توپ جیم بال به یوگا و پیلاتس محدود نمی شود و توپ ایروبیک یا همان توپ جیم بال ، در اکثر رشته های ورزشی کاربرد دارد و این کاربرد متناسب با تمرینات ارایه شده با توپ تناسب اندام می باشد .

حرف آخر

یک سالن ورزشی خانگی نیازی به هزینه زیاد ندارد. فقط با چند دمبل ، کش بدنسازی ، مجموعه ای از توپ های مدیسین بال و طناب پرش ، می توانید با کمتر از 150 دلار یک تمرین عالی را تجربه کنید. آنچه واقعاً به آن نیاز دارید انگیزه است – اگر انگیزه کافی را نداشته باشید ، تمام تجهیزات موجود در دنیا به درد شما نمی خورند.  کافیست حرکات درست را از یک مربی یا آموزش های آنلاین بیاموزید تا با وسایل ورزشی موجود در منزل این تمرینات را روزانه انجام دهید و سطح آمادگی بدن خود را در شرایط قرنطینه افزایش دهید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست