چرا دوچرخه سواری برای سلامتی بسیار مفید است ؟

 

منبع : Pharmeasy.in

 

 

اهمیت دوچرخه سواری برای سلامتی

تناسب اندام و حفظ  تحرک بالا  بخشی اساسی از سبک زندگی ما خواهد بود. بیماری همه گیر COVID -19 به ما یاد داده است که انجام ورزش منظم به اندازه خوردن غذای سالم اهمیت دارد. طبق توصیه ها ، بزرگسالان حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​و فعالیت های قدرتی حداقل در دو روز در هفته انجام می دهند.

دوچرخه سواری یکی از بهترین ورزش های هوازی است که فواید بی شماری را به همراه دارد. دوچرخه سواری ورزشی سالم و کم فشار است که همه می توانند از آن لذت ببرند. برای از بین بردن کالری اضافی بسیار سرگرم کننده و همچنین بهترین فعالیت بدنی است. همچنین ، بسیاری از مقالات به این نتیجه رسیده اند که دوچرخه سواری فعالیت بسیار خوبی برای زنان است.

اهمیت دوچرخه سواری برای سلامتی
دوچرخه سواری یک تمرین ساده و در عین حال موثر است که بدون تلاش زیاد ،مزایای زیادی دارد. این فعالیت هوازی باعث می شود نفس عمیق تری بکشید ، عرق کنید و ضربان قلب خود را افزایش دهید ، که باعث بهبود سطح آمادگی جسمی شما می شود. این فعالیت قلب ، ریه ها ، رگ های خونی و سایر اندام های اصلی شما را سالم و قوی نگه می دارد.

 

اهمیت دوچرخه سواری برای سلامتی

1: کاهش وزن را سرعت می بخشد

دوچرخه سواری منظم و با شدت بالا می تواند به شما در از دست دادن کالری اضافی کمک کرده و باعث مدیریت سالم وزن شود. دوچرخه سواری مداوم می تواند تقریباً 300 کالری در ساعت بسوزاند. همچنین ، این ورزش می تواند میزان متابولیسم شما را افزایش دهد که به سوزاندن کالری اضافی و عضله سازی نیز کمک می کند.

2:  قدرت عضلانی را افزایش می دهد
دوچرخه سواری فقط باعث چربی سوزی نمی شود بلکه باعث ایجاد عضله می شود. هنگام پدال زدن ، عضلات پا  و به طور خاص عضلات ران و ساق پا تقویت می شوند. در طول دوچرخه سواری ، عضلات ساق پا شما منقبض می شود که منجر به پمپاژ خون از اندام تحتانی به اندام فوقانی می شود. دوچرخه سواری به خصوص عضلات پای شما مانند عضله همسترینگ  و ساق پا را تقویت می کند.

3: برای قلب خوب است
دوچرخه سواری یک ورزش عالی و تأثیرگذار است که با پمپاژ خون بیشتر به قلب، ضربان قلب شما را افزایش می دهد. دوچرخه سواری منظم می تواند رگ های خونی را گشاد کرده و فشار خون را کاهش دهد. همچنین خاصیت کشش عضله قلب را افزایش داده و عروق را تقویت می کند. تحقیقات نشان می دهد دوچرخه سواری روزانه به مدت نیم ساعت ، حداقل سه روز در هفته ، فشار خون پایین و سطح کلسترول بد خون را تنظیم می کند.

4: آرامش ذهنی و روحی
یک ورزش ساده می تواند باعث آرامش ذهنی ، کاهش اضطراب ، استرس و افسردگی شود. دوچرخه سواری بهترین گزینه برای آرام کردن ذهن  شماست. دوچرخه سواری همچنین باعث افزایش تمرکز و آگاهی می شود. ورزش هایی مانند دوچرخه سواری با ترشح آدرنالین و اندورفین می توانند روحیه شما را تقویت کنند.

اهمیت دوچرخه سواری برای سلامتی

5: تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از مزایای مهم ورزش این است که باعث افزایش ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت می شود. طبق یک مطالعه ، دوچرخه سواری می تواند فعالیت آنتی بادی ها و گلبول های سفید خون را که برای مقابله با بیماری ضروری هستند ، افزایش دهد.

6: ظرفیت ریه را افزایش می دهد
باورتان نمی شود اما دوچرخه سواری می تواند ظرفیت ریه شما را افزایش دهد. دوچرخه سواری میزان تنفس شما را افزایش می دهد و منجر به افزایش اکسیژن در ریه ها می شود. این ورزش کمک می کند تا ریه شما قوی تر و سالم شود.

7: خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد
بسیاری از محققان مطالعه کرده اند که دوچرخه سواری می تواند خطر ابتلا به سرطان به خصوص سرطان روده بزرگ و پستان را کاهش دهد. دوچرخه سواری می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان در دوران یائسگی یا بعد از یائسگی را کاهش دهد.

 

اهمیت دوچرخه سواری برای سلامتی

8: کنترل دیابت
همه می دانند که کمبود فعالیت بدنی یکی از عوامل اصلی ایجاد دیابت است. محققان دریافتند افرادی که روزانه به مدت 30 دقیقه دوچرخه سواری می کنند خطر ابتلا به دیابت به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

9: الگوی خواب را بهبود می بخشد
در مورد بهبود خواب ناشی از دوچرخه سواری ، تحقیق کاملی وجود ندارد. اما اکنون ثابت شده است که دوچرخه سواری می تواند مشکلات خواب شما را کاهش دهد و باعث ایجاد خواب آرام شود.

10: تقویت سلامت استخوان ها
دوچرخه سواری قدرت و استحکام استخوان های شما را بهبود می بخشد. همچنین به جلوگیری از شکستگی و سایر بیماری های استخوان کمک می کند.

11: احتمال ابتلا به آرتروز را کاهش می دهد

دوچرخه سواری برخی فواید دیگر برای زنان دارد .زنان به دلیل آناتومی بدن ، استعداد ژنتیکی و هورمون ها در معرض خطر بیشتری برای آرتروز قرار دارند. دوچرخه سواری به زنان کمک می کند تا با کاهش وزن از دردهای مفصلی خلاص شوند. دوچرخه سواری یک ورزش سنگین نیست ، بنابراین زنان بدون توجه به گروه های سنی می توانند آن را انجام دهند.

دوچرخه سواری می تواند برای سلامتی و قدرت بدنی شما مفید بوده و برای شما سرگرم کننده باشد. همچنین باعث خستگی می شود و به بالا بردن روحیه و آزاد شدن استرس کمک می کند. فقط هنگام دوچرخه سواری به خصوص در جاده های شلوغ یا در هوای بارانی باید بیشتر مواظب باشید.

 

 

اهمیت دوچرخه سواری برای سلامتی،دوچرخه سواری،سلامتی،ورزش

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست