مصاحبه اتاق بازرگانی با مهندس مهدیزاده


مدیرعامل شرکت طنین پیک سبلان:

بنگاه‌های تولیدی آرامش همراه با حمایت واقع‌بینانه می‌خواهند

مدیرعامل شرکت طنین پیک سبلان در گفتگو با نشریه اتاق بازرگانی ایران گفت: بنگاه‌های اقتصادی کشورمان به ویژه استان‌های محروم در کنار آرامش نیاز به حمایت قانونی و همه‌جانبه دارند تا از طوفان پرتلاطم کنونی به ساحل آرامش برسند.

صفا سراج مهدیزاده در گفتگو با روابط عمومی اتاق بازرگانی اردبیل، با بیان اینکه ما در کشور و در رونق دادن به فعالیت‌های بخش خصوصی همچنان با ضعف‌ها، نارسائی و فراز و فرودهایی روبرو بودیم به طوری که همچنان سرمایه‌گذاران در ورود به بخش اقتصادی با بیم و امید روبرو هستند اظهار کرد: در وهله اول سرمایه‌گذاران به فضای آرام و امن نیازمند هستند تا بتوانند در عرصه بازارهای داخلی و جهانی خودی نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه تولید کیفی محصولات می‌تواند نویدبخش تصرف و سیطره بر بازارهای جهانی محسوب شود خاطرنشان کرد: در تقویت این امر دولت باید با رفع موانع صادرات و تجارت بین‌المللی زمینه مشارکت فعالانه را در همه عرصه‌ها به ویژه صادرات فراهم آورد.

مدیرعامل شرکت طنین پیک سبلان افزود: افزایش نرخ تورم و برخی از تحریم‌ها و تهدیدهای چند سال اخیر سایه سنگینی بر تولید و اقتصاد داخلی انداخته است که برای زدودن آثار این شرایط سخت و دشوار باید تصمیم‌گیری‌های معقول و منطقی را در داخل همراه با نگاه حمایتی و همه‌جانبه شاهد و ناظر باشیم.

سراج مهدیزاده توانمندی و آموزش نیروی انسانی و همچنین مدیریت بهینه منابع را از ضرورت‌ها خواند و اذعان داشت: انتظار واقعی ما این است که دولت تدبیر و امید با توجه به گشایش در دیپلماسی جهانی و بین‌المللی تلاش کند تا بازارهای جدیدی را برای عرضه محصولات با کیفیت بالا و قیمت رقابتی به وجود آورده و با مقررات‌زدایی از بخش خصوصی دستگیری کند.

وی به افزاش قیمت مواد اولیه و بالا رفتن هزینه‌های تولید اشاره کرد و گفت: این افزایش مانع از رقابت محصولات تولیدی ما با کشورهای دیگر می‌شود که قطعا در این میدان رقابت برخی چالش‌ها و دغدغه‌ها همچنان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به شدت آزار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت طنین پیک سبلان کاهش قیمت تمام شده را منوط به تکاپوی دولت در کاهش قیمت مواد اولیه و تلاش برای ایجاد رقابت سالم در بین تولیدکنندگان با استاندارد و کیفیت بالا خواند و اضافه کرد: در این میدان رقابت برنده واقعی تولیدکنندگانی هستند که با کیفیت مناسب محصول را عرضه می‌کنند.

سراج مهدیزاده با اشاره به فشارهای مختلف از سوی بانک‌ها، دارایی، بیمه، مالیات و … در سر راه تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: تا زمانی که تسهیلی در این حوزه‌ها به وجود نیاید به نظر می‌رسد بخش تولید با ضعف‌ها و نقص‌ها روبرو خواهد بود.

وی در ادامه اشتغال را منوط به گسترش صنایع در استان اعلام کرد و گفت: مقوله اشتغال و سرمایه‌گذاری یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم در توسعه و رفاه اجتماعی به شمار می‌آید که از دیرباز مورد توجه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان توسعه اقتصادی اجتماعی کشورها قرارگرفته و با انجام برنامه‌ریزی، ارائه سیاست‌ها، خط ‌مشی‌ها و راهکارهای مؤثر، متناسب با اهداف مورد نظر بر اساس مزیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه به آن پرداخته‌ شده و تصمیمات لازم تدوین ‌شده است.

این تولیدکننده برتر توپ‌های ورزشی در اردبیل با بیان اینکه باید مشکلاتی که باعث رکود تولید و اشتغال‌زایی شده راهکاری مناسب ارائه شود تا ضمن مرتفع کردن مشکلات و اجرایی کردن راهکارهای کاربردی،شاهد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال باشیم خاطرنشان کرد: طی یک دهه اخیر معضلی به نام بیکاری در اقتصاد ایران رخنه کرده؛ اقتصادی که همگام با تمام نوسانات، «بیکاری» را هم با خود یدک می‌کشد.

سراج مهدیزاده تصریح کرد: بدون تردید اشتغال هر جامعه‌ای به صنعت و تولید همان کشور گره‌ خورده و زمانی که صنعتگر و تولیدکننده از هزینه‌های بالای تولید و قیمت تمام ‌شده سخن می‌گویند، قطعاً سهم نیروی کار در تولید کاهش می‌یابد و این یعنی کاهش تقاضای نیروی کار از سوی تولیدکننده که نتیجه آن کاهش نرخ اشتغال است.

فهرست