توضیحی ساده در مورد اینترنت اشیاء

اینترنت اشیاء” (IoT) در حال تبدیل شدن به یک موضوع مورد بحث در محیط کار و خارج از آن است. این موضوع علاوه بر سبک زندگی، بر محیط کاری ما نیز تأثیر دارد. اما دقیقاً “اینترنت اشیاء” چیست و در صورت وجود ، چه تاثیری بر شما می گذارد؟ پیچیدگی های زیادی در مورد “اینترنت اشیاء” وجود دارد اما در مورد اصول اولیه آن می خواهیم بدانیم. بسیاری از بحث ها در مورد سیاست اجرای آن در حال انجام است اما بسیاری از مردم هنوز فقط سعی در درک این مسئله دارند که این بحث ها درمورد چیست.

بیایید با درک چند مورد شروع کنیم.

اینترنت پهن باند(Broadband) ،گسترده تر می شود ، هزینه اتصال به اینترنت در حال كاهش است ، دستگاه های بیشتری با قابلیت Wi-Fi و سنسورهای داخلی در آنها ایجاد می شوند ، هزینه های فناوری رو به كاهش است و شتاب  افزایش نفوذ تلفن های هوشمند به صورت نجومی است. همه این موارد زمینه ایجاد “تحول کامل” برای IoT است.

اینترنت اشیاء IoT چیست؟

به عبارت ساده تر ، این مفهوم در مورد اتصال هر وسیله ای با دکمه روشن و خاموش به اینترنت (و یا به یکدیگر) است که شامل همه چیز از تلفن های همراه ، قهوه ساز، ماشین لباسشویی ، هدفون ، لامپ ها ، لوازم همراه و تقریبا هر چیز دیگری است که می توانید به آن فکر کنید. این امر همچنین در مورد اجزای دستگاه ها ، به عنوان مثال موتور جت هواپیما یا مته یك دكل نفت پیاده سازی می شود. همانطور که اشاره کردیم ، هر وسیله ای که دکمه روشن و خاموش داشته باشد ، می تواند بخشی از IoT باشد.

شرکت تحلیلگر گارتنر می گوید تا سال 2020 بیش از 26 میلیارد دستگاه متصل وجود خواهد داشت … این تعداد اتصالات زیادی است (برخی حتی تخمین می زنند که این تعداد بسیار بیشتر باشد ، بیش از 100 میلیارد)    IoT یک شبکه غول پیکر از “اشیاء” است (که شامل افراد نیز می شود) رابطه بین افراد با همدیگر ، افراد با اشیاء و اشیاء با همدیگر از طریق اینترنت برقرار خواهد شد.

این  موضوع چگونه شما را تحت تأثیر قرار می دهد؟

این قانون آینده خواهد بود ، “هر وسیله ای که قابلیت اتصال داشته باشد ، متصل خواهد شد.” اما چرا در روی زمین می خواهیم بسیاری از دستگاه های متصل ،با یکدیگر ارتباط برقرار کنند؟ نمونه های زیادی وجود دارد که به نظر می رسد چیزی ممکن است. به عنوان مثال به اتومبیل تان بگوید که در حال رفتن به جلسه هستید. ماشین شما بتواند به تقویم شما دسترسی داشته باشد و از قبل بهترین مسیر را پیدا کند. اگر ترافیک سنگین باشد ماشین شما ممکن است متنی را به طرف مقابل ارسال کند و به آنها اطلاع دهد که دیرتر می رسید. چه می شود اگر ساعت زنگ دار ساعت 6 صبح شما را بیدار کند و سپس به قهوه ساز شما اطلاع دهد تا شروع به آماده کردن قهوه برای شما کند؟ چه می شود اگر تجهیزات اداری شما از زمان کمبود وسایل و تجهیزات خود مطلع شوند و به صورت خودکار  سفارش دهند؟ اگر دستگاه پوشیدنی که در محل کار استفاده کردید ، می توانست به شما بگوید چه زمانی و کجا بیشترین فعالیت را داشته و مؤثر بوده اید و اطلاعات خود را با دستگاههای دیگری که در حین کار از آنها استفاده کرده اید ، به اشتراک گذاشته اید؟

در مقیاس وسیع تر ، IoT  می تواند برای مواردی از قبیل شبکه های حمل و نقل استفاده شود: “شهرهای هوشمند” که می توانند به ما در کاهش ضایعات و بهبود راندمان برای مواردی مانند استفاده از انرژی کمک کنند. این مورد سبب می شود تا نحوه کار و زندگی را درک و بهبود بخشیم. به تصویر زیر نگاهی بیندازید تا ببینید که شهر هوشمند به چه شکلی می تواند باشد…

واقعیت این است که IoT امکان ایجاد فرصت ها و ارتباطات بی پایان را فراهم می آورد ، امروزه درک و تصور بسیاری انها بسیار دشوار است. درک اینکه چگونه و چرا IoT ،امروز چنین موضوع مهمی است دشوار نیست. این فناوری مطمئناً درهای بسیاری از فرصتها باز کرده،همچنین گره های  بسیاری را باز می کند. امنیت مسئله بزرگی است که اغلب اوقات مطرح می شود. با اتصال میلیاردها دستگاه به یکدیگر ، چه کاری می توان انجام داد تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات آنها در امنیت باقی می ماند؟ آیا کسی قادر خواهد بود توستر شما را هک کند و از این طریق به کل شبکه شما دسترسی پیدا کند؟ IoT همچنین شرکتهایی را در سراسر جهان در معرض تهدیدهای امنیتی بیشتر قرار می دهد. سپس مسئله حریم خصوصی و به اشتراک گذاری داده ها را داریم. مسئله دیگری که بسیاری از شرکت ها به طور خاص با آن روبرو هستند ، مربوط به حجم انبوه داده هایی است که همه این دستگاه ها قصد تولید آن را دارند. شرکت ها باید روشی را برای ذخیره ، ردیابی ، تجزیه و تحلیل و معقول ساختن مقادیر گسترده داده های تولید شده بیابند .

و حالا ؟

گفتگوهای مربوط به IoT (برای چندین سال پیش تا حالا) در کل جهان ،در جهت درک تاثیری است که این فناوری بر زندگی ما خواهد گذاشت . ما همچنین در تلاش هستیم تا از فرصت ها و چالش هایی ایجاد شده  از اتصال دستگاه های بیشتر و بیشتر به همدیگر در IoT آگاه شویم. در حال حاضر بهترین کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که در مورد چگونگی IoT  و تاثیرات بالقوه آن آموزش ببینیم

نقش اینترنت اشیا در ورزش

عملکرد ، کارایی بازیکن و ضعف حریف. از این اطلاعات می توان برای توسعه روش های آموزشی و استراتژی های بازی استفاده کرد. علاوه بر این ، با استفاده از دستگاه های تعبیه شده مانند کفی های هوشمند ، پزشکان تیم و فیزیوتراپیست ها می توانند صدمات بازیکنان را کاهش داده و به آنها در بهبود سریعتر کمک کنند. یکی دیگر از جنبه های بسیار مهم ورزش، طرفداران است که IoT می تواند در افزایش تعامل تاثیر مثبتی بگذارد.

یکی از جدیدترین گرایش ها در این زمینه استفاده از سنسورها و IoT در فناوری هایی برای کاهش خطاهای داوران است. به عنوان مثال ، سنسورها ، که به یک پلت فرم IoT وصل شده اند ، داده ها را جمع می کنند. پلت فرم IoT داده ها را در زمان واقعی پردازش می کند و در صورت وقوع رویداد موردنظر، مانند عبور توپ از خط دروازه ، به داور اطلاع می دهد. کل فرآیند بدون هیچ گونه وقفه ای در حین بازی اتفاق می افتد .

IoT و فناوری های هوشمند به سازمان های ورزشی کمک می کنند تا هزینه ها را کاهش دهند ، درآمد را افزایش دهند و فرصت هایی را برای جذب درآمد جدید بدست آورند. با پیاده سازی فناوری های هوشمند و IoT ، سازمان های ورزشی فرصت های بیشتری برای فروش ، تبلیغات و حمایت مالی دریافت می کنند. علاوه بر این ، سازمان های ورزشی می توانند در طول بازی فروش بلیط ، کالا و غذا را افزایش دهند. علاوه بر این فن آوری های جدید می تواند در کاهش و به حداقل رساندن هزینه ها کمک کند .

منبع : www.forbes.com

ارائه شده از کیوان حسن پور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست