روش های ساده برای افزایش انرژی و قوای جسمانی در خانه

 

آیا احساس می کنید  دنیای شما به تکرار افتاده است ؟ با تمرکز روی حرکات ورزشی در خانه قوای جسمانی خود را تقویت کنید و شادتر باشید.

با توجه به وضعیت و محدودیت های ناپایدار جهان که بر زندگی روزمره تأثیر می گذارد ، مهم است که راه هایی برای حفظ آمادگی جسمانی خود بیابید. این نکات ساده در شرایط فعلی مفید هستند ، اما با عادی تر شدن شرایط ، باید آنها را ادامه دهید. از این راهکارها در چهار موضوع طرز فکر ، تغذیه ، حرکت و بازیابی استفاده کنید تا در طول این شرایط آمادگی خود را حفظ کنید.

1-روزتان را با سپاسگذاری و برنامه مشخص شروع کنید

روز خود را با داشتن تفکر سپاسگذاری شروع کنید. لیستی از موارد معناداری را بخاطر اینکه از آنها سپاسگزار باشید ، مانند روابط ، مشاغل ، فرصتها ، املاک و امکانات ، تهیه کنید. سپس یک مورد را از لیست خود انتخاب کنید که بیشترین ویژگی را دارد. سه دلیل برای تشکر از این مورد آورده اید و آنها را یادداشت کنید. از لیست خود استفاده کنید تا در طول روز که روحیه تان را از دست می دهید دوباره به حالت ایده آل برگردید.

سپس با برنامه ریزی برای تغییر در روال معمول ، طرز فکر خود را مهار کنید تا روز خود را کنترل کنید. با اختصاص دادن وقت بازی با فرزندان ، صرف ناهار خانوادگی یا مطالعه و آموزش مهارت های جدید ، برای روز خود برنامه ریزی کنید.

2-از مواد غذایی مفید برای تامین انرژی و تقویت قوای ذهنی خود استفاده کنید.

برای حفظ انرژی و تمرکز ، کاهش استرس و تقویت متابولیسم ، پر انرژی و هیدراته بمانید. مهم نیست که برنامه خود را انجام دهید ، روز خود را با یک وعده غذایی پر انرژی شروع کنید و در طول روز به طور مرتب آب بنوشید. ما سبزیجات تازه، میوه ، آجیل ، غلات کامل ، ماهی و گوشت بدون چربی را توصیه می کنیم.

هنگامی که به سر سفره خود می روید ، با انتخاب غذاهای سالم و مفید، متعهد شوید که ذهن ، بدن و روح خود را تغذیه کنید. شاید در این شرایط ملاقات با دیگران غیر ممکن باشد ، ولی می توانید با شبکه های مجازی با دوستان و آشنایان خود به صورت مجازی غذا میل کنید.

3-از حرکات مختلف برای حفظ آمادگی تمام عضلات خود استفاده کنید.

حرکات ورزشی همیشه نباید یکسان باشد تمرینات خود را با استفاده از هر آنچه در خانه دارید انجام دهید. کوله پشتی پر از قوطی را در حالی که حرکت اسکات میروید امتحان کنید. یک توپ تنیس برای تقویت عضلات دست بسیار عالی عمل می کند.

اگر فرزند دارید ، روشهای سرگرم کننده ای را برای ملحق کردن آنها به تمریناتتان بیابید. می  توانید با استفاده از شبکه های مجازی تمرینات جدید یاد بگیرید ، یک چالش طناب پرش را شروع کنید. در این شرایط که رفتن به باشگاه ها غیر ممکن است می توانید با استفاده از مدیسن بال حرکات ورزشی مختلفی را انجام دهید و بدن خود را آماده نگهدارید. توپ مدیسن بال برای کسانی که میخواهند قدرت عضلانی خود را با عصب و عضله هماهنگ کنند ، بسیار مناسب است . این توپ کاربردهای پزشکی نیز دارد . یعنی هم میتواند شما را به آنچه میخواهید برساند . هم اگر آسیب دیده هستید بازتوانی کند.

4-از تنفس عمیق برای ریکاوری استفاده کنید.

با چند روش ساده تنفس به قدرت بدن خود اضافه کنید. تنفس می تواند به عملکرد سیستم عصبی ، عملکرد مناسب حرکتی ، آرامش ، تمرکز و کارایی کمک کند. سعی کنید به صورت دیافراگی تنفس کنید .

 

“در لحظه های اضطراب ، شش شمارش نفس بکشید ، چهار شمارش نفس خود را در سینه حبس کنید و برای 10 شمارش هوا را بیرون بدهید و تکرار کنید تا احساس آرامش کنید.”

این روش معمولاً بعد از سه تا پنج دور تاثیر می کند. برای یک آرامش عمیق تر در هنگام خواب ، به مدت شش شمارش نفس بکشید ، چهار شمارش آنرا نگه دارید و برای 12 شمارش بازدم کنید.

و در مورد خواب ، سعی کنید روال عادیزمان خواب خود را حفظ کنید. یک زنگ هشدار تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که هر شب در ساعت معینی به رختخواب بروید ، درست همانطور که هنگام بیدار شدن از خواب انجام می دهید. همچنین محدود کردن زمان استفاده از گوشی همراه بسیار مهم است ، نه تنها برای مقابله با تأثیرات نور بر کیفیت خواب شما ، بلکه میزان استرس شما را کاهش می دهد.

ارائه شده از کیوان حسن پور

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست