7 خوراکی مخصوص برای تقویت سیستم ایمنی بدن

با خوردن این خوراکی های مفید برای سلامتی سیستم ایمنی بدن ، بدن خود را با انرژی و سالم نگه دارید. این هفت خوراکی پر از ویتامین ها و مواد مغذی هستند که به شما کمک می کند تا در فصل سرما ، سیستم ایمنی بدنتان مقاوم تر شود تا بتواند به بهترین وجه عملکرد خود را انجام دهد.

غذاهای مغذی چیست؟

غذاهای مغذی ، غذاهایی هستند که دارای ویتامین ها ، مواد معدنی و به ویژه آنتی اکسیدان ها هستند. غلظت بالای مواد مغذی آنها را برای سلامتی شما مفید می کند.

1-سیر

سیر نه تنها به غذای شما طعم اضافی می بخشد ، بلکه یکی از بهترین غذاهای برای تقویت سیستم ایمنی بدن در آماده سازی برای فصل سرما و آنفولانزا است. مطالعات نشان داده اند که مصرف منظم عصاره سیر می تواند بر فشار خون و سطح کلسترول بالا تأثیر مثبت داشته باشد. بعلاوه ، سیر سرشار از آنتی اکسیدان است ، که باعث تقویت دفاع طبیعی بدن می شود.

2-زنجبیل

 

از ریشه زنجبیل معطر استفاده می شود تا به نوشیدنی ها ، چای ها ، سوپ ها و غذاهای آسیایی طعم خاصی ببخشد و همچنین یک ادویه فوق العاده است. زنجبیل باعث کاهش التهاب و تسکین درد می شود. به علاوه ، به کاهش حالت تهوع نیز کمک می کند.

نکته:

بعد از خوردن غذا با مقدار زیادی سیر مقداری زنجبیل بخورید – این به خلاص شدن از شر نفس سیر کمک می کند!

3-توت گوجی

انواع توت های گوجی حاوی ویتامین C ، ویتامین های گروه B ، اسیدهای چرب ضروری ، اسیدهای آمینه ، به علاوه مواد معدنی و عناصر کمیاب هستند. آنها را در اسموتی صبحانه خود مخلوط کنید تا سیستم ایمنی بدن قوی تر شود.

4-دانه های چیا

دانه های چیا در اصل از مکزیک گرفته شده اند ، جایی که بطور مرتب توسط آزتک ها و مایاها مورد استفاده قرار می گرفتند. امروزه آنها راه پخت و پز ما را پیدا کرده اند. دلایل زیادی برای خوردن دانه چیا وجود دارد: آنها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3  هستند (100 گرم آن حاوی مقداری امگا 3 به اندازه 1 کیلوگرم ماهی سالمون است) و آنها دو برابر پروتئین گیاهی نسبت به سایر دانه ها را تأمین می کنند.

در داخل مایعات ، دانه های چیا می توانند در عرض چند دقیقه 10 برابر اندازه اصلی خود شوند ، به همین دلیل اغلب از آنها برای تهیه پودینگ استفاده می شود. اما آنها همچنین به خاطر طعم فوق العاده می توان به ماست یا سالاد اضافه کرد.

5-چای ماچا

ماچا نوعی چای سبز است و از جایگزین های قهوه است. محتوای بالای آنتی اکسیدان ، ویتامین ها ، مواد معدنی و عناصر کمکی باعث می شود که خوراکی فوق العاده برای مبارزه با سرماخوردگی یا آنفولانزا باشد.

6-کلم برگ

این سبزی یک ماده غذایی فوق العاده است. محتوای بالای آنتی اکسیدان در آن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و بدن را از بیماری هایی مانند آلزایمر و تصلب شرایین محافظت می کند. می توانید کلم خام را به سالاد خود اضافه کنید ، همچنین می توانید آن را با سیب ، کیوی ، آووکادو و زنجبیل مخلوط کنید تا یک اسموتی سبز درست کنید.

7-بلوبری یا ذغال اخته

یکی دیگر از خوراکی های  فوق العاده برای سلامتی کلی سیستم ایمنی ، بلوبری یا زغال اخته است. این میوه سرشار از ویتامین C و پتاسیم و همچنین ویتامین های مهم دیگر می باشد. حتماً آن را در فصل سرما بخورید و می توانید در اسموتی ها از آن استفاده کنید. این میوه بمب ویتامین های ضد التهابی هست که بدن را از بیماری های مختلف محافظت می کند.

نتیجه:

این هفت غذای فوق العاده به تنهایی نمی توانند شما را از بیماری ها محافظت کنند ، اما می توانند به شما در تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند و شما را سالم نگه دارند. به یاد داشته باشید ، آنچه می خورید تنها بخش کوچکی از حفظ سبک زندگی سالم است در کنار آن نیاز به تمرینات ورزشی منظم دارید!

ارائه شده از کیوان حسن پور

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست