نکته های دور کاری (کار در خانه)

با توجه به بیماری کوید 19، بسیاری از مردم مجبورند که برای مدت طولانی در خانه کار کنند (اگر این کار را می کنید بسیار فوق العاده است) اگر به این نوع کار کردن عادت نکرده اید، شاید در اول کمی سخت به نظر برسد اما می توانید خود را با شرایط تطبیق دهید، بدین ترتیب کارآمدی شما بالا می رود و در وقتتان هم صرفه جویی می شود. و به عادت های روانی و جسمی خوبی دست می یابید.شاید در ابتدا کار کردن در خانه خیلی لوکس و شیک به نظر برسد ( با لباس خانه) اما بعد از مدتی چالش برانگیز خواهد بود.

در شرکت های دیجیتالی کارکنان به طور مرتب در خانه کار می کنند، در اینجا هشت نکته را برای ایجاد یک محیط موفق کاری در خانه را به اشتراک میگذاریم:

نکته 1: لباس رسمی بپوشید

نکته 2: یک مکان مشخص در خانه برای کار کردن انتخاب کنید

نکته 3: برنامه ریزی روزانه داشته باشید

نکته 4: کانال های ارتباطی خود را انتخاب کنید

نکته 5: در صورت امکان مسائلی که باعث حواس پرتی می شوند را به حداقل برسانید

نکته 6: استراحت کنید و در عین حال فعال باشید

نکته 7: معاشرت کنید

نکته 8: از سیستم خارج شوید و خاموش بمانید

برخی از نکات نهایی درباره کوید 19 را یادداشت نمایید

لباس رسمی بپوشید

هنگام کار کردن در خانه شاید پوشیدن لباس های راحتی در طول روز وسوسه انگیز باشد اما حفظ مرزهای مشخص بین زمان کار و اوقات فراغت مهم است. به خودتان بگویید که هنگام کار کردن باید تغییرات مقتضی و مناسب با آن را انجام دهید. لازم نیست حتماً کت و شلوار و کراوات بپوشید، اما لباس شما باید به اندازه ای حرفه ای باشد که شما بتوانید آن را در دفتر خود بپوشید. اگر پوشش مناسب داشته باشید درهر لحظه که مجبورید از ویدئو کنفرانس استفاده کنید آماده خواهید بود.

یک مکان مشخص در خانه برای کار کردن انتخاب کنید

راه دیگری که  به شما نشان دهد روز کاری شما آغاز شده است، انتخاب یک نقطه از خانه به عنوان دفتر کار است که بتوانید کارتان را در آنجا انجام دهید. فضای انتخاب شده باید تمیز، سازمان یافته و تمام ضروریات برای انجام کار مورد نظر مهیا باشد. در همان ابتدای روز همه شارژرها، دستگاه ها، قلم ها و غیره را به محل کار خود منتقل کنید تا مجبور نشوید کار خود را قطع کرده و به دنبال پیدا کردن وسائل بروید. اگر بچه دارید، یک علامت “چراغ قرمز، چراغ سبز” یا از برخی علائم تصویری استفاده کنید تا به آنها اطلاع دهید که چه زمانی می توانند با شما در ارتباط باشند و چه زمانی شما مشغول کار کردن هستید. در پایان روز فضای خود را از فنجان های قهوه گرفته، تا لیوان های آب و غیره تمیز کنید و سپس مکان را تغییر دهید. دور شدن از فضای کاری خود به خود نشانه این است که اکنون روز کاری شما به پایان رسیده است.

روز خود را برنامه ریزی کنید

کار در خانه (دور کاری) یک راه عالی برای انجام پروژه های بزرگ است، به خصوص هنگامی که آنها نیاز به تمرکز بالا دارند. اما اگر قصد دارید 8 ساعت را صرف یک کار کنید، به احتمال زیاد حوصله تان سر خواهد رفت. درعوض، سعی کنید روز خود را به چند بخش تقسیم کنید و در صورت امکان در نوع کار مورد نظر تنوع ایجاد کنید. کارهایی مانند کنفرانس کتاب را به زمان بعد از ناهار موکول کنید زمانیکه به وضعیت کار کردن برگردید و یا شاید تمایل داشته باشید که با همکاران خود تعامل کنید.  با تقسیم بندی کار در بخش های مختلف روز علاوه بر اینکه بر کار خود متمرکز خواهید شد پیشرفت مدوام نیز خواهید داشت.

کانال های ارتباطی خود را انتخاب کنید

انجام کار در خانه یک محیط جدید به حساب می آید بنابراین، لازم است با همکاران خود در مورد چگونگی برقراری ارتباط با یکدیگر هماهنگ شوید. در بعضی شرکت ها، از Slack استفاده می کنند .از بهترین روش ارتباط با تیم خود استفاده کنید و از همه مهمتر برنامه کاری خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید. آخرین چیزی که شما نیاز دارید داشتن تمرکز هنگام مواجه با سیلی از پیام ها است.

در صورت امکان مسائلی که باعث حواس پرتی می شوند را به حداقل برسانید

کار در خانه علاوه بر اینکه حواس پرتی از جانب همکاران را کم می کند، باعث افزایش تمرکز نیز می شود. برای افزایش تمرکز، در ابتدا از کانال های اجتماعی خود خارج شوید و اعلان ها را در مرورگر و تلفن همراه خود خاموش کنید. شما می توانید در صفحه کامپیوتر یک پنجره ناشناس جدید را باز کنید به طوری که اگر به طور نا خواسته URL ، YouTube را تایپ کنید، قبل از دسترسی به فیلم های غیر ضروری، وارد جریان کار خود شوید. این مرحله این نکته را یادآوری می کند که زمان کار زمان کار است، نه زمان YouTube گردی.  اگر رایانه کار شما سیستم شخصی شماست، یک کاربری جدید برای کار خود تنظیم کنید تا کار خود را با مسائل شخصی متمایز کنید.

استراحت کنید و در عین حال فعال باشید

وقتی در خانه کار می کنید، مهم است که با استراحت کردن از سلامت جسمی و روحی خود مراقبت کنید. می توانید طوری زمان خود را تنظیم کنید که هر 45 دقیقه یک بار بلند شوید، پیاده روی کنید و یا آب بنوشید. شما می توانید فاصله بین  بخش های کاری خود را برنامه ریزی کنید تا مغز، چشم ها و بدن شما بتواند برای مدت زمانی قبل از اینکه کار بعدی را شروع کنید، استراحت کند. ما به شدت توصیه می کنیم برخی از حرکات کششی گردن یا یک تمرین سریع برای کمک به بدن خود در طول روز انجام دهید (تا حد ممکن). تمرین هایی وجود دارد که می توانید در اتاق نشیمن خود انجام دهید.

معاشرت کنید

کار در خانه کاملاً لوکس به نظر می رسد، اما افرادی که آن را تجربه کرده اند دیدگاه متفاوتی دارند آنها می گویند که مدت زمانی را تنها خواهید بود. یکی از مزایای کار کردن بیرون از خانه ایجاد تعامل اجتماعی با همکاران است. ما روابط شخصی و یا حرفه ای را با رد و بدل کردن یک فنجان قهوه یا در هنگام ناهار ایجاد می کنیم. برای حفظ یک تیم سالم که بتواند از راه دور همکاری و ارتباط برقرار کند، مهم است که به نوعی با یکدیگر ارتباط برقرار کند. به صورت مجازی با همکاران خود زمانی را برای نوشیدن قهوه و ناهار بوجود آورید تا بتوانید با هم در ارتباط باشید و مدتی را به بخش غیر کاری رابطه خود اختصاص دهید تا همکاری با هم راحت تر و لذت بخش تر شود.

از سیستم خارج شوید و خاموش بمانید

بعد از پایان تایم کاری به حالت معمول برگشته و با افراد دیگر در خانه ارتباط برقرار کنید. می توانید وضعیت Slack خود را تغییر داده یا ساعت های خود را به طور مشخص در یک تقویم Google که با همکاران خود به اشتراک می گذارید علامت گذاری کنید. اگر با مراجعین که به طور مستقیم و مستقل کار می کنید بهتر است یک پاسخ دهنده ایمیل خودکار برای زمان هایی که در حال استراحت هستید تنظیم کنید تا لیست زمان کارتان را نشان دهد. سعی کنید با پاسخ دادن به “یک پیام سریع” از طرف یک همکار یا مشتری پس از ساعت ها، وقت کار خود را شخصی نکنید. در صورت امکان، روز کاری خود را به پایان برسانید، محل کار خود را ترک کنید، و کاری کاملاً متفاوت مانند یک ورزش خانگی یا آشپزی انجام دهید و با این کار این پیام را به مغز خود ارسال کنید که زمان کار به پایان رسیده است و لازم است بقیه روز انرژی خود را برای کارهای دیگر (شخصی)  صرف کنید.

برخی از یادداشت های نهایی درباره شماره 19

هم اکنون ما در یک دوره گذرا هستیم ، هدف از ارائه مطالب فوق ارائه نکاتی برای کمک به کسانی است که در حال مدیریت محیط خانه برای کار کردن می باشند. و می دانیم که این تنها یکی از هزاران چالش هایی است که با آن روبرو هستید.

طی چند روز گذشته، تیم ما سعی در جمع آوری  و اشتراک گذاری منابع، نکات و راهکارهایی برای کمک به یکدیگر برای مقابله با این وضعیت نموده است. در زیر به تعدادی از این نکات اشاره شده است. سالم و سلامت بمانید.

  • یک ساعت شاد مجازی مهیا کنید
  • یک کانال ارتباطی ایجاد کنید ( ما از Slack #remote-parenting  برای والدین برای با اشتراک گذاشتن اطلاعات استفاده می کنیم).
  • در موزه مجازی گشت و گذار کنید
  • کتاب رنگ آمیزی دانلود و چاپ کنید
  • با انجام یک تمرین تمرین خانگی یا  از 250 فیلم، تمرین و برنامه های آموزشی موجود در برنامه آموزش آدیداس استفاده کنید.
  • به یک باشگاه کتاب مجازی بپیوندید
  • یک تور مجازی در یکی از پارک های ملی ایالات متحده آمریکا انجام دهید
  • به یک دوچرخه سواری مجازی بروید یا با Zwift بدوید
  • مراقبه
  • یک فیلم  با لگو بسازید
  • یک آلبوم عکس درست کنید
  • یک زبان جدید بیاموزید
  • کمد خود را تمیز کنید
  • یک دوره آنلاین را در دوره های Coursea، Udemy یا Classcentral انجام دهید
  • در مورد هوش مصنوعی بیاموزید
  • یادگیری رمزگذاری
  • یک معما را انجام دهید
  • با خانواده خود یک شام مجازی میل کنید
  • یاد بگیرید که نان درست کنید
  • آشپزی کنید
  • در صورت نیاز به همسایگان خود کمک کنید
  • مطالعه یک مجله جدید را شروع کنید.
  • اریگامی یاد بگیرید.

ارائه شده از کیوان حسن پور

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست