فوتبال  ، دوستِ مهربان کودکان !

 

منبع: www.worldvision.org

 

 

 

در سراسر دنیا ، دختران و پسران محبوب ترین ورزش جهان را بازی می کنند – ورزشی که  در ایالات متحده آمریکا آن را soccer و  در بقیه جهان فوتبال می نامند ، یک بازی زیبا. فوتبال  یک ورزش برای همه است.  برای بازی فوتبال ،تمام آنچه شما نیاز دارید یک توپ فوتبال و یک زمین است.  فوتبال – مانند اکثر ورزش ها – یک زبان جهانی است. این قدرت را دارد که مردم را متحد کند و مرزهای فرهنگی ، مذهبی و اقتصادی را از بین ببرد.

لاکشمی پوری ، دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد و معاون سابق زنان در سازمان ملل می گوید: “ورزش از قدرت عظیمی برای ایجاد تغییرات واقعی اجتماعی ، اقتصادی و زیست محیطی و کمک به توسعه پایدار ، انسجام اجتماعی و حتی به چالش کشیدن ذهنیت ها و تعصبات برخوردار است.”

بنابراین بیایید پنج مزیت بازی فوتبال برای کودکان در سراسر جهان را بیان کنیم.

1. دوست پیدا میکنند.
برای بچه ها ، داشتن دوست و رفیق بخشی مهم از رشد اجتماعی است. تیم های فوتبال نه تنها فرصت دوستی برای بچه ها را فراهم می کنند ، بلکه مکانی را برای تعلق خاطر ، ایجاد عزت نفس ، اعتماد به نفس و ایجاد فضای امن برای گفتگو در مورد مسائل سخت پیدا می کنند. بازخورد و حل مشکلات همتایان به اهداکنندگان و گیرنده ها قدرت می بخشد.

فوتبال ، دوست مهربان کودکان

2. مهارت های زندگی را یاد می گیرند.
بازی فوتبال به بچه ها کمک می کند تا مهارت های ارزشمند زندگی مانند سخت کوشی ، تصمیم گیری ، حل مسئله و نحوه ارتباط را یاد بگیرند. از طریق رقابت سالم ، اهمیت کار تیمی و همکاری را با این ورزش به خوبی می آموزند.

Neha ، بازیکن کلاس دهم ، که برنامه فوتبال دخترانش در هند توسط World Vision پشتیبانی می شود ، می گوید: “ما با هم کار می کنیم تا توپ را به سمت دروازه خود ببریم.” “این از طریق کار گروهی امکان پذیر است. تیم ما به عنوان یک  ستون فقرات عمل می کند ، که برای پیروزی مفید است. من این را در زندگی خود نیز دنبال می کنم زیرا متحد ماندن می تواند به ما در حرکت به جلو کمک کند. “

3. فعال و سالم می شوند.
فوتبال یک فعالیت سرگرم کننده است که به بچه ها کمک می کند تا تحرک داشته باشند. با فعالیت بدنی ، مزایای سلامتی زیادی مانند رشد عضلانی به همراه دارد ، اما همچنین برای کودکان مهم است که مهارت های حرکتی مانند هماهنگی و تعادل را بیاموزند ، که می تواند به آنها آسیب برساند.

آلومانی تیگگا ، 24 ساله از هندوستان که برنامه فوتبال دخترانش توسط World Vision پشتیبانی می شود ، می گوید: “با بازی فوتبال ، ما سلامتی خود را حفظ می کنیم.” “ما به عنوان یک فوتبالیست یاد می گیریم که یک رژیم غذایی مناسب داشته باشیم.”

 

4- برابری جنسیتی را ارتقا می دهد .
برابری جنسیتی هسته اصلی توسعه موثر و پایدار است و شرکت در ورزش هایی مانند فوتبال می تواند به از بین بردن کلیشه های جنسیتی کمک کند.

لاكشمی می گوید: “زنان در ورزش تصور غلط و ضعیف بودن را نادیده می گیرند.” “هر بار که آنها مانعی را رد می شوند یا توپ را شوت می زنند ، نه تنها قدرت بدنی ، بلکه رهبری و تفکر استراتژیک را نشان می دهند ، آنها گامی در جهت برابری جنسیتی برمی دارند.”

تیم های فوتبال دختران تحت حمایت World Vision در سودان جنوبی ، هند و سایر کشورها از کلیشه های جنسیتی سرپیچی می کنند و برای تغییر شیوه های تبعیض آمیز در جوامع خود تلاش می کنند.

 

5. لذت کودکی را تجربه می کنند.
وقتی به موضوع می رسد ، فوتبال یک بازی است! این یک خروجی برای بازی و سرگرمی بچه ها است. همچنین می تواند به جای کار یا ازدواج کودکان ، کودکان را به لذت بردن از دوران کودکی و ماندن در مدرسه ترغیب کند.

دختران از طریق یک تیم فوتبال که توسط تسهیل کنندگان فضای دوستانه کودک world vision در سودان جنوبی سازماندهی شده است ، می آموزند که چگونه با همسالان خود ارتباط برقرار کنند. همچنین دختران با هم متحد می شوند تا از یکدیگر در زمین و خارج از زمین حمایت کنند.

در جمهوری دموکراتیک کنگو ، کارمندان World Vision با همکاری یک سازمان  محلی ، Cooperative Reveil de Kananga ، از فوتبال برای التیام زخم های کودکان آسیب دیده از جنگ استفاده کردند – و آنها را به تجربه لذت کودکی آشنا کردند.

پوینتن ناشکی ، که در Cooperative Reveil de Kananga کار می کند ، می گوید: “وقتی برای اولین بار از اجتماعات بازدید کردم ، بیشتر بچه هایی که ملاقات کردم فقط در خانه هایشان بیکار نشسته بودند و بسیار تنها به نظر می رسیدند.” فوتبال همراه با حمایت روانی و اجتماعی  که بسیار مورد نیاز کودکان است ، کودکان را متحد و پر انرژی و رفتار آنها را متحول می کند”.

 

 

فوتبال،توپ فوتبال،کودک،ورزش،سلامتی

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست