آیا بعد از تزریق واکسن COVID-19 می توانیم به صورت عادی ورزش یا یوگا انجام دهیم؟

 

 

منبع: www.hormonely.com

 

با وجود همه تبلیغاتی که برای تقویت سیستم ایمنی مشاهده می کنید ، بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن تا حد ممکن ، یک سبک زندگی سالم و فعال است.

این بدان معناست: انواع غذاهای مفید بخورید ، به اندازه کافی بخوابید ، سیگار نکشید و مصرف الکل را کنترل کنید. اما آنچه به همان اندازه مهم است ، کاهش سطح استرس و اولویت قرار دادن تحرک بدنی است. تحقیقات در مورد اثرات ورزش بر روی سیستم ایمنی بدن فوق العاده مثبت است. تجزیه و تحلیل از اپیدمی H1N1 در سال 2009 به طور خاص ارتباط بین مدت زمان کوتاهتر و شدت پایین تر H1N1 و ورزش قبل از عفونت را نام برد. اگرچه ما نمی دانیم این مسئله به طور خاص در مورد COVID صحت دارد ، اما بسیاری از داده های دیگر از تأثیر مثبت ورزش بر روی سیستم ایمنی بدن به طور کلی پشتیبانی می کنند – نه فقط در برخی از بیماری ها.

تا حدی ، ورزش و یوگا به شما کمک می کنند تا سیستم ایمنی قوی خود را حفظ کنید زیرا این فعالیت ها گردش خون را افزایش می دهند.  اهمیت گردش خون بالا تقویت ایمنی بدن ثابت شده است ، دکتر مقدم در سازمان بهداشت هنری فورد می گوید ، این موضوع اجازه می دهد تا سلول های خاص خون بهتر از طریق جریان خون حرکت کنند ، جایی که آنها می توانند با عفونت ها مبارزه کنند. همچنین اطمینان حاصل می کند که همه سلول ها مواد مغذی مورد نیاز را دریافت می کنند که می تواند به شما در حفظ سلامتی کمک کند.

 

اما آیا می توانم بعد از واکسن COVID-19 ورزش یا یوگا انجام دهم؟ قبل از واکسن  چطور؟

سیستم ایمنی بدن ما بی نهایت پیچیده است . همه چیز به هم پیچیده است. اما ما می دانیم که حتی یک جلسه فعالیت ورزشی می تواند برای مصونیت مفید باشد ، از جمله در مورد نحوه پاسخ به واکسن.

دلیل: وقتی یوگا یا ورزش دیگری انجام می دهیم ، تغییرات در بدن ما مجموعه ای از تغییرات سیستم ایمنی بدن ما را فعال می کند. محققان می گویند این تغییرات به ما در آماده سازی آنتی ژن های احتمالی یا مواد خارجی کمک می کند و بدن ما را برای ساخت آنتی بادی آماده می کند. ما برای محافظت از خود در برابر بیماری به آنتی بادی نیاز داریم و همچنین باید آنها  برای موثر بودن واکسن در بدن ساخته شوند.

بنابراین ، بله ، قبل از دریافت واکسن COVID-19  ، می توانید ورزش یا یوگا کنید  اما بعد از واکسن چطور؟ حتماً به بدن خود در مورد نیازها و احساسات گوش دهید. زیاد به خود فشار نیاورید.  سعی کنید در موارد مهم پس از واکسن زدن با پزشک خود مشورت کنید.

 

n

 کدام نوع ورزش با چه شدتی برای تقویت ایمنی مفید است؟

تمرینات با شدت بالا –  HIIT  – بسیار محبوب شده اند. اما ممکن  برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما خیلی موثر نباشد. به این دلیل که تمرینات با شدت بالا باعث افزایش سطح هورمون استرس در بدن می شود. هورمون های استرس بد نیستند. آنها در واقع فوق العاده مهم هستند زیرا به شما کمک می کنند سیستم ایمنی را در حالت هشدار قرار دهد. اما مسئله این است: بسیاری از ما با مقدار زیادی هورمون استرس کورتیزول در بدنمان در حال فعالیت هستیم و اگر تمرین شما میزان این هورمون را  بیشتر کند ، امکان دارد با افزایش التهاب از بین بروید. مقدار کم التهاب برای سلامتی و ایمنی مفید است. اما مقدار زیاد می تواند باعث دردسر شود. به عنوان مثال ، فقط چند مورد مرتبط با التهاب زیاد عبارتند از سرطان ، افسردگی ،  غلبه استروژن ، PCOS و موارد دیگر. بنابراین چه شدت تمرینی را باید دنبال کنید؟ به این سبب ، به دنبال فعالیتی با شدت متوسط ​​یا کلاس یوگای آرام باشید. ورزش با شدت متوسط ​​بدون چنین اشکال افزایش کورتیزول فواید زیادی دارد. از جمله اینکه ، فعالیت بدنی متوسط ​​باعث افزایش اندک و موقتی اینترلوکین -6 (IL-6) می شود که به التهاب و نحوه پردازش چربی و گلوکز کمک می کند. IL-6 همچنین نقش مهمی در عفونت دارد.

آیا بعد از واکسن COVID-19 هنوز لازم است ماسک بزنم؟ حتی هنگام ورزش؟

ما نمی توانیم صبر کنیم تا همه چیز به حالت عادی برگردد. اما اگر در فضای عمومی ، در باشگاه ، یا در یک کلاس گروهی ورزش می کنید؟ بله ، پس از واکسن COVID-19 شما باید ماسک بزنید و همچنان توصیه های بهداشت عمومی در منطقه خود را دنبال کنید.

چند دلیل مهم وجود دارد که چرا واکسن ها نتیجه فوری نمی دهند.

بدن شما بعد از به دست آوردن  واکسن ، به شما در ایجاد ایمنی کمک می کند. در افراد سالم ، این روند ممکن است چند هفته طول بکشد. در آن زمان ، بدن شما گلبول های سفید خون تولید می کند که از شما محافظت می کند ، یعنی لنفوسیت های T و لنفوسیت های B. اگر بلافاصله بعد از واکسیناسیون، ماسک خود را بیرون بیاندازید ، امکان دارد به COVID-19 مبتلا شوید، قبل از اینکه بدن فرصتی برای افزایش آنتی بادی هایی که از شما محافظت می کنند، داشته باشد. به علاوه ، حتی اگر بدون علامت باشید ، هنوز می توانید ناآگاهانه ویروس را به افرادی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند یا سیستم ایمنی بدنشان آماده نشده است، انتقال دهید.

 

اهمیت دوچرخه سواری برای سلامتی،دوچرخه سواری،سلامتی،ورزش

 

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست